یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 07:13

کد خبر 45771

جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 17:00:00


انگشت‌های دستِ این آقا هر کدام یک رنگ متفاوت دارد


برترین ها/ در این مقاله قرار است بدنمان را بهتر بشناسیم و به خودمان یادآوری کنیم که هرکدام از ما از یک بدن منحصر به فرد برخوردار است.

 هرچقدر هم که سن کمی داشته باشید حتما تا به حال به این نتیجه رسیده‌اید که هر کسی بدنی منحصربه فرد و متفاوت با بقیه دارد. این تفاوت‌ها گاهی بسیار رایج و معمول است و گاهی مانند نمونه‌های این مقاله نسبتا نادر. افراد زیادی در سراسر دنیا علاقه دارند درباره این تفاوت‌ها بیشتر بدانند و برای نمونه با افراد دیگری که شرایط مشابه آن‌ها را دارند آشنا شوند. کاربران ردیت در بخش r/mildlyinteresting دور هم جمع می‌شوند و درباره همین تفاوت‌ها و ویژگی‌های غیرعادی بدنشان باهم حرف می‌زنند. در این مقاله قرار است با تعدادی از همین تفاوت‌ها آشنا شویم.

مانند همیشه درباره این مقاله هم شما کاربران برترین‌ها می‌توانید نظراتتان را با بقیه به اشتراک بگذارید و اگر بدنتان از خصوصیاتی منحصربفرد برخوردار است، ما و بقیه کاربران برترین‌ها را با آن آشنا کنید.

رشد مجدد نوک انگشت در کودکی



فردِ صاحب این انگشت‌ها توضیح داده که در کودکی دچار یک حادثه شده است و طی آن بخشی از نوک انگشتش را از دست داده است. نکته جالب اینجاست که اندکی پس از آن حادثه، بخش قطع شده با سایزی اندکی بزرگ‌تر از قبل دوباره روییده است. فرد صاحب دست توضیح داده که به غیر از ظاهر و البته اندکی حساسیت بیشتر، بخش دوباره روییده شده هیچ تفاوتی با بقیه انگشتانش ندارد. 

 
سه مردمک در چشم چپ

این فرد از اختلال نادری به نام سندرومِ آکسِنفِلد-رایگِر رنج می‌برد و به خاطر آن سندروم در چشم چپ او سه مردمک وجود دارد. او در پاسخ پرسش‌های دیگر کاربران توضیح داده که چشم چپش به خاطر همین موضوع کاملا نابیناست.

 
سندرومِ مارفان

سنروم مارفان یک اختلال ژنتیکی به حساب می‌آید و روی کار بافت‌های پیوند دهنده تاثیر منفی می‌گذارد. فردِ صاحب این دست هم از همین سندروم رنج می‌برد و در پاسخ بقیه کاربران توضیح داده استخوان‌های دستش اندکی ضعیف‌تر از معمول هستند و احتمال شکستنشان بیشتر است.

 
هفت دندان عقل

بیشتر انسان‌های کره زمین در بزرگسالی 4 دندان عقل دارند اما فرد بینوای صاحب این عکس، 7 دندان عقل داشته است. او برای بقیه کاربران توضیح داده که طی یک عمل جراحی 4 ساعته و پس از بیهوشی کامل، همه این هفت دندان عقل از دهانش خارج شده است.

 
گشاده شدن مردمک چشم یا میدریاسیس

به پدیده‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید گشاد شدن مردم چشم یا Mydriasis گفته می‌شود. این پدیده ممکن است بر اثر فاکتورهای مختلفی مانند آسیب دیدن چشم به وجود بیاید. فرد صاحب عکس توضیح داده که در بازی بیسبال و بر اثر برخورد توپ با چشمش دچار این عارضه شده است. او ادامه داده که پس از چند هفته چشمش به حالت اولیه بازگشته و ظاهرا در طول آن چند هفته حساسیت بیش از حد چشمش به نور آزار دهنده بوده است.

 
پدیده ریناود

عکس اول این بخش مربوط به فردی است که نمی‌دانسته دچار چه مشکلی است و عکس دوم مربوط به کاربری است که به ریناود یا Raynaud’s Phenomenon مبتلاست. پدیده ریناود باعث کاهش فشار خون در انگشتان می‌شود و در نتیجه انگشتان فرد مانند عکس رنگ پریده می‌شود.


نفر دوم توضیح داده که انگشتان دستش هروقت که احساس سرما می‌کند به این شکل درمی‌اید و برای نمونه این عکس را پس از مدتی شنا در اقیانوس آرام گرفته است.

 
رشد بیش از حد استخوان‌ها در دهان

این عکس نمونه‌ای از Mandibular Tori یا تراکم بیش از اندازه استخوان در دهان است. مندیبیولار توری به شرایطی اطلاق می‌شود که در کف دهان فرد و در زیر زبانش، بافتی استخوانی شکل می‌گیرد.

 
چشم‌هایی با رنگ‌های مختلف

فرد صاحب این چشم‌ها درحقیقت به نوعی هِتِروکرومیا مبتلاست و دو چشمش از نظر رنگ و شکل کاملا قرینه هم نیستند.

 
انگشتان پا با انعطاف بالا

افرادی که مانند کاربر پست کننده این عکس می‌توانند انگشتان پایشان را به عقب برگردانند درواقع به سندروم اِهلِرز- دانلوس مبتلا هستند. این سندروم هم کار بافت‌های ارتباطی را مختل می‌کند و عموما روی پوست، مفاصل و دیواره رگ‌های خونی تاثیر می‌گذارد.

 
تولد با انگشت یا انگشتان اضافه

نوزادی که دستش را در تصویر می‌بینید جزء آن دسته از انسان‌هاست که با یک یا چند انگشت اضافه متولد می‌شوند. خوشبختانه در مورد این نوزاد باتوجه به عدم وجود استخوان، انگشت اضافه به راحتی جدا می‌شود.


عکس بعدی هم مربوط به کاربری است که با انگشتان اضافه متولد شده و در این مورد هم انگشتان اضافه در همان بدو تولد از طریق جراحی برداشته شده‌اند. دو نقطه مشخص در عکس درواقع نقطه اتصال انگشتان اضافه بوده است.

 
انگشتانی که یک بند کمتر دارند

فرد صاحب این عکس و البته بسیاری از انسان‌ها در سراسر دنیا با شرایط مشابه از اختلالی ژنتیکی رنج می‌برند که طی آن انشگتان دست یا پای فرد ممکن است به جای دو بند انگشت فقط یک بند داشته باشد.

 
و در نهایت دست‌هایی با رنگ، اندازه و شکل مختلف


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط