یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 19:32

کد خبر 458319

پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 21:14:04


بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

تسنیم/ استاندار کردستان گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی هنگه‌ژال بانه و سیف سقز یکی از مطالبات اصلی مردم ما از دولت عراق است، لذا در شورای امنیت ملی پیگیری شده و از این پس نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

اسماعیل‌ زارعی‌کوشا، استاندار کردستان عصر امروز در اولین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: مسئله مبارزه با کالای قاچاق و ارز یکی از مسائل مهم در سطح کشور تلقی می‌شود و در کردستان نیز این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کردستان به واسطه وجود 227 کیلومتر مرز غیر مسدود، مشکلات فراوانی در حوزه قاچاق کالا دارد و نیازمند انجام اقدامات ویژه‌ای است.

استاندار کردستان تصریح کرد: سال گذشته جلسات متعددی در این راستا برگزار شد و طبق ارزیابی‌های انجام شده به واسطه همکاری دستگاه‌های متولی اقداماتی خوبی در حوزه‌های مختلف اعم از مبارزه عملیاتی، رصد و مبارزه با باندهای قاچاق صورت گرفت.

وی اجرای طرح باک‌ پُر در دی‌ماه سال گذشته را اقدامی خوب تلقی کرد و گفت: امروز پشنهاداتی همچون معافیت باک ارائه‌ شد، چنانچه پیشنهادات در چارچوب اختیارات استان باشد انجام و در غیر اینصورت از طریق ستاد مرکزی پیگیر اخذ مجوزها خواهیم شد.



سایر اخبار مرتبط