جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 17:15

کد خبر 460418

شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 19:06:06


۱۲۰ ورزشکار حرفه‌ای در رشته تیراندازی با کمان خراسان جنوبی فعالیت دارند


ایرنا/ رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۲۰ ورزشکار زن و مرد در رشته تیراندازی با کمان در استان به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کرده و بیمه هستند.

محمد نوروزپور، رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی اظهار کرد: رشته تیراندازی با کمان در تمام شهرستان‌ها فعال است اما در ۶ شهرستان بیرجند، قاینات، زیرکوه، طبس، فردوس و سرایان فعال‌تر و دارای قهرمان هستیم.
وی با اشاره به فعالیت ۵۲ مربی در رشته تیراندازی با کمان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰ نفر دارای مدرک درجه ۲، ۲۰ نفر درجه سه و ۲ مربی مدرک بین‌المللی دارند.
رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۳۲ داور در این رشته تصریح کرد: قهرمانان متعددی از جمله فرهنگ خداپرست، امید رستمی، سینا حسین پور، محمدرضا مهدی پور و مبینا عباسی مقدم تاکنون در سطح ملی برای استان مدال‌های رنگارنگ کسب کرده‌اند.
وی عنوان کرد: خراسان جنوبی سال گذشته در بخش تیمی چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور موفق به کسب مقام سوم شد.
نوروزپور ادامه داد: همچنین در این دوره از مسابقات که با حضور ورزشکارانی از ۳۰ استان کشور در تبریز برگزار شد فرهنگ خداپرست ورزشکار خوش نام و با استعداد استان مقام نخست این دوره از المپیاد را از آن خود کرد و طلایی شد.
رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی یادآور شد: انتخاب زهره نخعی به عنوان الگوی حجاب و عفاف به عنوان مربی رشته تیراندازی، قضاوت پنج دوره از مسابقات ملی توسط ناهید یوسفی، معرفی ابراهیم وضیع به عنوان مربی کامپوند تیم جمهوری اسلامی ایران، معرفی محمد نوروزپور به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون، برگزاری چهار دور مسابقات استانی و ۲ کارگاه بازآموزی برای ارتقای سطح مربیان و داوران از دیگر اقدامات در سال گذشته است.
وی با اشاره به برنامه‌های امسال هیات تیراندازی با کمان استان گفت: با آموزش و پرورش با هدف معرفی این رشته ورزشی، استعدادیابی بین دانش‌آموزان و پشتوانه سازی قهرمانان علاقمند در مقطع دوم و متوسطه اول تفاهم نامه منعقد می‌کنیم.
نوروزپور افزود: همچنین انعقاد تفاهم نامه با هیات ورزش کارگری برای پوشش قرار دادن جامعه هدف و تفاهم‌نامه سه جانبه با بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل بهزیستی و هیات جانبازان و توان‌یابان از دیگر برنامه‌های مهم است که امسال تمرکز ما بر روی ورزش پاراتیراندازی (جانبازان و توان یابان) با کمان خواهد بود.
وی بیان کرد: یکی از چالش‌های پیش رو موضوع هزینه بالای تجهیزات و لوازم تیراندازی با کمان است که این مشکل با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به ورزشکاران قابل حل است.
رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی تاکید کرد: از همه علاقمندان به این رشته دعوت می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد و همچنین توصیه دین مبین استان به فراگیری تیراندازی، به هیات مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند.
وی یکی از ویژگی‌های مهم این رشته را عدم محدودیت سنی و جسمی دانست و گفت: یکی از نقاط قوت هیات تیراندازی با کمان استان نیز علاوه بر کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی است که تا این لحظه در حوزه‌های مختلف به کمک‌ ما آمدند و این همکاری قابل قدردانی است.



سایر اخبار مرتبط