چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 17:45

کد خبر 462378

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:15:00


کشف ۵۰۰ گیلوگرم چوب قاچاق تاغ از یک سمند در سمنان!


ایسنا/ فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از کشف ۵۰۰ گیلوگرم چوب تاغ قاچاق توسط ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عباس عرب، فرمانده انتظامی شهرستان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام منابع و مخبرین مبنی بر عبور یک دستگاه خودروی سمند حامل مقادیر زیادی چوب تاغ بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ به محل اعلامی اعزام شدند. 

وی افزود: ماموران با اجرای طرح مهار، موفق شدند این خودرو را در پل جهاد سمنان شناسایی کرده و به آن دستور ایست دادند اما راننده خودرو با بی توجهی به علایم هشدار پلیس اقدام به فرار کرد. 

سرهنگ عرب با اشاره به اینکه سرانجام پس از تعقیب و گریز کوتاه با مهارت گشت کلانتری، خودروی حامل چوب قاچاق متوقف و در بازرسی از آن ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ کشف شد.
وی از دستگیری راننده خودرو خبر داد و یادآوری کرد: در همین ارتباط پرونده ای تشکیل و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از تحویل چوب های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان خبر داد و تاکید کرد: پلیس برای حفظ و توسعه منابع ملی با اقتدار مقابل متخلفان و سودجویان خواهد ایستاد.

تاغ‌زارهای جنوب استان سمنان عمدتاً از جنگل‌های دست کاشت بوده و نقش مهمی در زندگی مردم حاشیه کویر و خصوصا روستاهای کویری جنوب شهرستان های گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، شاهرود، دامغان و میامی دارند. با وجود اینکه امروزه مساحت تاغ‌زارهای دست‌کاشت در استان سمنان با تلاش منابع طبیعی استان در پنج-شش دهه گذشته از ۱۳۰ هزار هکتار نیز گذشته است اما هر ساله قاچاقچیان چوب با قطع برخی از این درختچه ها، آسیب های جبران ناپذیری به این درختچه های کویری می زنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط