شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 22:54

کد خبر 469987

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 16:38:57


دو فوتی و امدادرسانی به ۲۱ حادثه‌دیده طی روزهای تعطیل در سمنان


ایرنا/ یک فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای، یک فوتی به دلیل سقوط از ارتفاع و امدادرسانی به ۲۱ حادثه‌دیده مهمترین رخدادهای این استان طی سه روز (سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت) بود.

سه روز تعطیل در سمنان (سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت) با هشدار نارنجی هواشناسی به دلیل شرایط نامساعد جوی همراه بود و برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدمات رسان در آماده‌باش بودند.
سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راه سمنان درباره وضعیت جاده‌ها و آمارهای تصادفات اظهار کرد: یک فوتی ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی این استان در سه روز تعطیل (سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت) ثبت شد.
این مسئول افزود: تصادف منجر به فوت در نزدیکی شهر دامغان رخ داد که علت حادثه مشکوک و در دست بررسی است.
وی بدون اشاره به آمار تصادفات جرحی و خسارتی در جاده‌های سمنان در سه روز گذشته، ادامه داد: فراوانی تصادفات خسارتی و جرحی در جاده‌های این استان در روزهای تعطیل از سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت قابل توجه نبود.

امدادرسانی هلال احمر به ۲۱ حادثه‌دیده طی ۷۲ ساعت گذشته
حسین درخشان، مدیرعامل هلال‌احمر سمنان بیان کرد: امدادگران این استان با حضور در ۱۸ صحنه حادثه به ۲۱ آسیب دیده از سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ امدادرسانی کردند.
درخشان افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر سمنان در یک گزارش اعلام مفقودی پیکر بی‌جان طبیعت گرد ۴۰ ساله (آقا) را که به ارتفاعات جنگل ابر شاهرود صعود کرده بود، پیدا کردند.
وی بیان کرد: این حادثه طی تماس تلفنی ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه روز جمعه با سامانه ۱۱۲ پاسخگویی اضطراری مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مبنی بر سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر شاهرود در شرق استان سمنان اعلام شد.
این مسئول با بیان اینکه تیم عملیات کوهستان هلال احمر بی‌درنگ به محل اعزام شد، تأکید کرد: عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن فرد مفقود شده توسط امدادگران هلال‌احمر از حوالی ساعت ۱۹ آغاز شد و پس از سه ساعت تلاش، پیکر بی‌جان این طبیعت گرد ۴۰ ساله پیدا شد.
درخشان اضافه کرد: یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر سمنان به همراه یک فروند بالگرد امداد و نجات به استان گلستان برای پیدا کردن «یسنا» دختربچه چهار ساله اعزام شده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط