جمعه 30 شهریور 1403 - 10:14

کد خبر 48257

یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 16:55:00


لینک اند کو 08 ، کراس اوور قدرتمند چینی


آخرین خودرو/ نشان لینک اند کو به تازگی از جدیدترین کراس اوور خود با نام لینک اند کو 08 پرده برداشته که خودرویی پلاگین هیبرید است و احتمالا به بازار اروپا هم خواهد رفت.
لینک اند کو 08 با توجه به استایل و ابعاد در رده کراس اوور های متوسط کوپه قرار می گیرد. این خودرو قوای محرکه پلاگین هیبرید را دارد و این یعنی دو پیشرانه برقی و بنزینی را در این کراس اوور چینی داریم که موتور برقی قابلیت شارژ دارد. مدل 08 بر مبنای پلتفرم CMA ساخته شده و این همان پلتفرم مشترکی است که ولوو و جیلی با هم توسعه داده اند. جالب است بدانید خودروهایی مثل ولوو XC60 و پولستار 2 هم بر اساس همین پلتفرم ماژولار (منعطف) ساخته شده اند.

مشخصات فنی لینک اند کو 08

در این کراس اوور دو پیشرانه برقی را بهمراه یک پیشرانه 1.5 لیتر توربو 4 سیلندر داریم که بصورت ترکیبی نهایت قدرت 536 اسب بخار و نهایت گشتاور 900 نیوتن متر را تولید می کنند و انتقال قدرت بوسیله جعبه دنده سه سرعته DHT به هر چهار چرخ انجام می شود. با این قدرت و گشتاور بالا تنها 5 ثانیه لازم است تا این کراس اوور به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ظرفیت پک باتری 39.6 کیلووات ساعت است و با هر بار شارژ آن می توان مسافت 245 کیلومتر را تنها با استفاده از دو پیشرانه برقی پیمود. اگر پیشرانه بنزینی هم درگیر شود میزان پیمایش 1400 کیلومتر خواهد بود و این یعنی مصرف سوخت در این خودرو بسیار پایین است.

طراحی لینک اند کو 08

با وجود اینکه مدل 08 یک خودروی تمام برقی نیست و پیشرانه بنزینی را هم در آن داریم، جلوپنجره بصورت بسته و به سبک خودروهای تمام برقی طراحی شده و خنک کاری پیشرانه بنزینی از طریق ورودی های هوای زیرین سپر انجام می گیرد. چراغ ها به سبک دیگر خودروهای لینک اند کو طراحی شده اند و تمام ال ای دی هستند. الگوی چراغ ها با اضافه شدن المان های خطی نسبت به آنچه در دیگر مدل ها دیده بودیم متفاوت شده است اما کلیت طراحی یکسان است. در مجموع طراحی این کراس اوور مدرن و جذاب است و این نکته را نباید فراموش کرد که طراحی لینک اند کو امضای منحصر به خود را دارد و مثل دیگر چینی ها اصلا کپی برداری نیست.

نشان لینک اند کو از جمله نشان های چینی است که در بازار اروپا حاضر است و 6 مدل از خودروهای این کمپانی در آلمان به فروش می رسند. در ماه های گذشته قرار بود خودروهایی از این نشان بصورت وارداتی توسط گروه بهمن به ایران بیاید اما گویا حالا واردات لینک اند کو منتفی شده و قرار نیست این نشان خوب چینی را در ایران داشته باشیم.

نویسنده : محمدرضا پاداش




برای مشاهده اخبار روز خودرو
آخرین خودرو را دنبال کنید


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط