پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 23:01

کد خبر 484567

جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 13:43:16


آمار نشان می‌دهد که تقاضا برای آیپدهای جدید رو به افزایش است


ترنجی/ در سال‌های اولیه بازار تبلت‌ها، به سرعت مشخص شد که دارندگان آیپد، تبلت‌های خود را یک سال در میان ارتقا نمی‌دهند، چیزی که در آن زمان برای بسیاری از دارندگان گوشی‌های هوشمند مرسوم بود. تبلت‌ها به سرعت گوشی‌ها ویژگی جدید دریافت نمی‌کنند و در حالی که کاربردی بودن خود را به عنوان یک دستگاه سرگرمی در طول سال‌های کووید نشان دادند، به اندازه تلفن‌های هوشمند قابل حمل و ضروری نیستند، به خصوص مدل‌هایی که فقط از وای‌فای پشتیبانی می‌کنند.

افزایش تقاضا برای آیپد های جدید
به گزارش phonearena بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط Consumer Intelligence Research Partners, LLC (CIRP)، درصد کاربران iPad که سه سال یا بیشتر برای ارتقا منتظر مانده‌اند، از 28 درصد در سال 2022 به 40 درصد در سال جاری افزایش یافته است. به خاطر داشته باشید که در سال 2023، برای اولین بار از زمان رونمایی از اولین آیپد در سال 2010، اپل یک سال کامل را بدون عرضه یک تبلت جدید سپری کرد.

در حالی که درصد دارندگان آیپد که سه سال یا بیشتر برای ارتقاء تبلت خود صبر کرده‌اند، طی سه سل گذشته افزایش داشته، درصد کسانی که در کمتر از یک سال به‌روزرسانی می‌کنند، از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۲، با کاهشی ۵ درصدی به ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۴ رسیده است. آمار کسانی که ظرف 1 الی 2 سال یک آیپد جدید می‌خرند، از 34 درصد در سال 2022 به 25 درصد کاهش پیدا کرده است. تعداد کسانی نیز که هر 2 تا 3 سال ارتقا می‌دهند نسبتاً ثابت مانده و از 23 درصد در سال 2022 به 25 درصد در سال ۲۰۲۴ رسیده است. 


افزایش تقاضا برای آیپد های جدید

کاربران آیپد‌های قدیمی احتمالا امسال تصمیم به خرید یک مدل جدید بگیرند
افزایش تعداد کاربران آیپد که سه سال یا بیشتر برای ارتقا منتظر می مانند، مزایایی را برای اپل به همراه دارد. برخی از این دارندگان که از مدل‌های قدیمی آیپد استفاده می‌کنند، ممکن است به زودی احساس کنند که تبلت‌شان قدیمی شده و نیاز به خرید یک مدل جدید‌تر دارند. همان‌طور که تعداد کاربران iPad های قدیمی افزایش می‌یابد، تقاضای پنهانی برای iPadهای جدید ایجاد می‌کند که در نهایت تا حدی آمار فروش را بهبود می‌بخشد.

اپل به تازگی رویداد “Let Loose” خود را برگزار کرد که اولین آیپدهای مجهز به نمایشگرهای OLED، یعنی آیپد پرو‌های 11 و 13 اینچی (2024) را معرفی کرد. برای کمک به کسانی که می‌خواهند آیپد ۱۳ اینچی داشته باشند اما نمی‌خواهند ۱۲۹۹ دلار بپردازند، اپل مدل جدید آیپد ایر ۱۳ اینچی را عرضه کرده است که از نمایشگر LCD استفاده می‌کند و قیمت آن ۷۹۹ دلار می‌باشد. آیپد ایر با صفحه نمایش 11 اینچی نیز عرضه می شود.

نظر شما درباره آینده تبلت‌های اپل چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط