جمعه 30 شهریور 1403 - 10:37

کد خبر 48507

یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 21:30:00


محموله هیوندای کنا به گمرک تهران رسید


آخرین خودرو/امروز تصاویری در رسانه های خودرویی منتشر شد که نشان می داد اولین محموله وارداتی هیوندای کُنا (Kona) به گمرک تهران رسیده است.
از زمانی که بحث واردات خودرو به صورت جدی از سر گرفته شد، هیوندای کُنا یکی از گزینه های واردات خودرو به ایران بوده است. حال اولین نمونه وارداتی از هیوندای کنا به گمرک غرب تهران رسیده است و به نظر می رسد یکی از شرکت های وارد کننده این خودرو را به عنوان نمونه اولیه و برای اخذ مجوزهای واردات به ایران وارد کرده باشد. در گفت و گوی خبرنگار «آخرین خودرو» با یک منبع آگاه، تا به حال چهار شرکت واردکننده برای اخذ مجوز واردات خودروهای هیوندای اقدام کرده اند و مشخص نیست که این خودرو متعلق به کدام یک از این شرکت ها است.

درباره هیوندای کنا

کنا کراس اوور ساب کامپکت کمپانی هیوندای است که اولین بار در سال 2017 معرفی شد. این کراس اوور در سبد محصولات هیوندای بالاتر از وِنیو و پایین تر از توسان قرار می گیرد و نسخه های بنزینی، برقی و هیبریدی از این خودرو را در بازارهای مختلف می بینیم. به تازگی نسل جدید این خودرو با مدل 2024 و با ظاهری متفاوت معرفی شده است. اما نمونه های وارداتی برای بازار ایران از نسل فعلی کنا هستند؛ چراکه فروش سراسری نسل جدید این کراس اوور هنوز در بازار جهانی آغاز نشده است. از آن جا که کنا به عنوان یکی از محصولات به نسبت تازه وارد گروه هیوندای به حساب می آید، پس خط طراحی جدید محصولات این نشان را در بدنه دارد. ظاهری چابک، مدرن و جوان پسند را در این خودرو داریم و پیش بینی می شود نام هیوندای در کنار ظاهر جذاب این خودرو، استقبال خوبی را در بازار برای کنا رقم بزند.

مشخصات فنی هیوندای کنا

از آن جا که مبدا خودروهای وارداتی کره ای بیشتر از کشور های حاشیه خلیج فارس است، پس احتمالاً مشخصات این خودرو همان چیزی باشد که در بازار های حاشیه خلیج فارس می بینیم. محدودیت های قیمتی واردات باعث می شود که احتمالاً نسخه پایه را برای این کراس اوور کوچک هیوندای در ایران داشته باشیم. در نسخه پایه این خودرو پیشرانه 2 لیتر تنفس طبیعی چهار سیلندر را داریم که توان تولید نهایت قدرت 149 اسب بخار و نهایت گشتاور 179 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و شتاب گیری در 9.2 ثانیه رقم می خورد. البته که نمونه های شش سرعته اتوماتیک AT این کراس اوور کره ای در برخی بازارهای همسایه نیز دیده می شود و احتمال دارد که نمونه وارداتی در بازار ایران، از نوع شش سرعته AT ساخت کمپانی هیوندای پاورتک باشد. البته هیوندای کنا در بازارهای دیگر با مشخصات مختلفی مثل پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDi هم عرضه می شود. اما احتمالاً این کراس اوور با همان مشخصات مذکور پا به بازار ایران بگذارد.
کابین و امکانات هیوندای کنا

هیوندای کنا در نمونه فول آپشن از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه خوبی قرار دارد و ویژگی های به روزی مانند رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، دوربین 360 درجه، فناوری LED چراغ ها و... در آن دیده می شود.

با توجه به امکانات نسخه پایه کنا در بازار کشورهایی مانند امارات متحده عربی، عمان و... احتمال آن زیاد است که این کراس اوور هیوندای با امکاناتی مانند تریم داخلی چرم و پارچه، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سامانه استارت استاپ، کامپیوتر سفری با نمایشگر TFT، استارت دکمه ای، سانروف، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، نمایشگر لمسی، تنظیم دستی صندلی ها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و... به بازار ایران بیاید.

نویسنده: محمدرضا پاداش




برای مشاهده اخبار روز خودرو
آخرین خودرو را دنبال کنید


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط