جمعه 30 شهریور 1403 - 09:17

کد خبر 49144

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 13:20:00


فوتون تونلند G7 فیس لیفت شد


آخرین خودرو/فوتون تونلند G7 که چند وقتی است در خط تولید ایران خودرو دیزل مونتاژ می شود، به تازگی با فیس لیفت و تغییر ظاهر جدیدی همراه شده است. در حال حاضر نسخه فیس لیفت تونلند G7 با امکانات بیشتر در بازار چین عرضه می شود.

فوتون تونلند G7 فیس لیفت همچنان در نسخه بنزینی به پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است که 238 اسب بخار قدرت را با گشتاور 360 نیوتن متر تولید می کند. همچنین جعبه دنده این پیکاپ دو دیفرانسیل از نوع 8 سرعته اتوماتیک AT ساخت ZF است که توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند. یکی از ویژگی های تونلند G7 که در نسخه بازار ایران هم دیده می شود، قابلیت تقسیم اتوماتیک توان میان چرخ های جلو و عقب است و راننده می تواند در شرایط عادی از این ویژگی متفاوت در پیکاپ های مونتاژی استفاده کند.

در فوتون تونلند G7 بازار ایران امکاناتی مانند رادار نقطه کور، رادار خطی، کروز کنترل، دسته دنده الکتریکی، تهویه اتوماتیک اتوماتیک، صندلی برقی، گرمکن صندلی های جلو، دنده پشت فرمان، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین 360 درجه، اخطار برخورد از جلو، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، شش کیسه هوا، جلو آمپر دیجیتال و آنالوگ، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای و... دیده می شود.
تغییرات تونلند G7 فیس لیفت در بازار چین

فوتون تونلند G7 در بخش جلو با فیس لیفتی همراه شده و ظاهری جدید را به خود گرفته است. در این بخش می بینیم که بدون تغییر در الگوی چراغ های جلو، درِ موتور و گلگیرها، تغییر اساسی در ظاهر جلوی این پیکاپ چینی اتفاق افتاده و با استفاده از جلو پنجره کشیده و خطوط صاف در سپر، سبکی جدید به ظاهر G7 اضافه شده است. با نگاهی به کلیت طراحی تونلند G7 فیس لیفت می توان متوجه شد که مانند گذشته، مهندسان فوتون به دنبال ایجاد شباهت ظاهری میان این پیکاپ با محصولاتی چون تویوتا تاکوما و هایلوکس بوده اند. همچنین همچنین در بخش عقب می بینیم که تا حدی گرافیک چراغ ها و طرح روی درِ بخش بار تغییر کرده است. در نمای جانبی و الگوی درهای G7 فیس لیفت تغییر رخ نداده و با همان سبک قبلی طرف هستیم. در بخش کابین هم امکان انتخاب تریم های جدید برای مشتریان فراهم شده است. اما طراحی اجزا تغییر نکرده و قالب داشبورد، صندلی ها، رودری ها و کنسول میانی مانند گذشته است.

اما باید اشاره کرد که فوتون تونلند G7 فیس لیفت برای حفظ بازار رقابت در چین، قابلیتی جدید را به صورت سفارشی برای مشتریانش فراهم کرده است. در حال حاضر خریداران تونلند G7 جدید در بازار چین می توانند تا در صورت نیاز سانروف برقی دو حالته را برای این پیکاپ دو دیفرانسیل سفارش گذاری کنند. در چند ماه گذشته شاهد بوده ایم که بسیاری از سازندگان چینی پیکاپ، برای ایجاد جذابیت در این دسته از خودروهای کار و تجاری سبک، به سراغ اضافه کردن امکاناتی مانند سانروف برقی رفته اند و حال فوتون هم برای حفظ بازار فروش خود چنین قابلیتی را در نسخه جدید تونلند G7 اضافه کرده است.

نویسنده: سامان امانی نژاد 






پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط