جمعه 30 شهریور 1403 - 19:05

کد خبر 4960

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 10:36:00


رشد ۴ درصدی تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی


صدا و سیما/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد ۴ درصدی تردد‌ها از آغاز طرح نوروزی در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.

اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ از  طرح نوروزی تردد‌های ثبت شده در ۸۰ دستگاه تردد شمار استان دو میلیون و 863 هزار و 644 تردد بوده که با توجه به دوره مشابه سال قبل شاهد افزایش ۴ درصدی تردد‌ها در استان بوده ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان مجموع ترد‌های روز گذشته را 293 هزار و 244 تردد عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش دارد. 
وی با بیان اینکه  از ابتدای طرح نوروزی، تردد بین استانی خراسان جنوبی نسبت به بازه مشابه طرح در سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته، گفت: بیشترین تردد در محور‌های بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه، فردوس – بجستان و قاین – گناباد بوده است.
جلال زاده از جابه‌جایی 41 هزار و 107 مسافر در قالب ۳۹۵۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی در استان خبر داد و افزود: در این حوزه طی مدت یاد شده شاهد افزایش ۲.۷ درصدی سفر و۴ درصدی مسافر بوده ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیرو‌های امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند، گفت: ۲۵۰ نیروی راهداری در قالب ۳۵ تا ۴۰ اکیپ ثابت و سیار با ۲۳۵ خودروی سبک و سنگین راهداری در ۳۳ راهدارخانه در طرح نوروزی در استان فعالیت دارند.

جلال زاده افزود: هموطنان قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تماس حاصل کنند.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط