جمعه 30 شهریور 1403 - 06:32

کد خبر 49676

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 21:00:00


سوبا M4 فردا موتورز با پلاک ملی دیده شد


آخرین خودرو/بعد از ظهر امروز عکاس «آخرین خودرو» سوبا M4 فردا موتورز را با پلاک ملی در یکی از هتل های تهران مشاهده کرد و تصاویری از آن را تهیه نمود. در گفت و گوی اتفاق افتاده مشخص شده که این محصول مونتاژی برای انجام امور تشریفات گروهی از سران خارجی انتخاب شده است.
سوبا M4 جدیدترین محصول شرکت فردا موتورز به حساب می آید که اواخر سال گذشته به خط تولید این شرکت اضافه شد. این محصول 7 نفره در جایگاه خودروهای خانوادگی قرار می گیرد. بر اساس برخی تعاریف، سوبا M4 یک کراس اوور ترینگ یا MPV لارج تورینگ است که به خاطر چیدمان صندلی ها و سطح امکانات رفاهی مورد استفاده خانواده ها و تیم های تشریفاتی قرار می گیرد. حال با توجه به تصاویر تهیه شده، مشخص است که این خودروی فردا موتورز مجوز شماره گذاری را دریافت کرده و تردد آن با پلاک ملی آغاز شده است. همچنین سوبا M4 جز خودروهایی است که در طرح فروش سامانه یک پارچه هم عرضه شد و احتمال دارد که طی روزهای آتی، نسخه های پلاک ملی این خودرو به صورت گسترده تر در سطح جاده ها حضور داشته باشند.

مشخصات سوبا M4
سوبا M4 فردا موتورز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر TGDi سری 4A91 میتسوبیشی شنیانگ مجهز است که 195 اسب بخار قدرت را با گشتاور 280 تا 285 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده M4 از نوع 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) است که توسط مگنا ساخته شده و توان را به چرخ های جلو می رساند. در حال حاضر سوبا M4 به واسطه فاصله محوری و ابعاد، بزرگترین فضای کابین را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. مصرف سوخت ایده آل M4 کمتر از 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است و با وجود ابعاد و وزن بیشتر از رقبا، می تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در حالت ایده آل در کمتر از 10.5 ثانیه ثبت کند. سیستم تعلیق در محور جلوی سوبا M4 از نوع مک فرسون بوده و در قسمت عقب از تعلیق توییست بیم (تورشن بیم) استفاده شده است.

امکانات FMC Suba M4
فردا موتورز سوبا M4 را با امکاناتی به نسبت لوکس مونتاژ می کند. برای همین در شرایط فعلی بازار، این خودروی 7 نفره در جایگاه لوکس ترین و محصولی تشریفاتی قرار گرفته است. سوبا M4 که با نشان FMC در سمنان مونتاژ می شود به ترکیب صندلی 2+2+3 ، صندلی های ردیف اول و دوم برقی، حرکت عرضی صندلی های دوم، گرمکن و سردکن صندلی های ردیف اول و دوم با قابلیت تنظیم دما، ماساژور 8 نقطه ای صندلی راننده با 5 برنامه ماساژ، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، خروجی شارژر موبایل برای سه ردیف، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، فناوری تمام LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، نور بالای اتوماتیک، رادار خط خوان با فناوری تطبیقی، کروز کنترل، رادار نقطه کور، رادار DOW، نور پردازی کابین، پشت سری های فرست کلاس ردیف اول و دوم، کول باکس، تهویه اتوماتیک با پنل تهویه مستقل ردیف دوم و سوم، میز تاشو برای سرنشینان ردیف دوم، 8 کیسه هوای 12 نقطه ای، نور دهی در تقاطع، سامانه اخطار برخورد از جلو، سامانه استارت استات اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم با قابلیت انتخاب رنگ در هنگام سفارش گذاری، فناوری پاکسازی هوای کابین، آینه حساس به نور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و... مجهز است.

قیمت سوبا M4
هنوز قیمت سوبا M4 در بازار آزاد مشخص نشده و تحویل این خودروی جدید به مشتریان حقیقی آغاز نگردیده است. اما با توجه به آگهی های درج شده، حواله این خودرو ارزشی حدود دو میلیارد و 700 میلیون تا دو میلیارد و 950 میلیون تومان (قیمت تمام شده با خریدار با احتساب انتظار 60 تا 90 روزه جهت تحویل خودرو) را دارد.

نویسنده و عکاس: علیرضا پاداش





پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط