چهارشنبه 11 مهر 1403 - 19:59

کد خبر 498230

سه‌شنبه 08 خرداد 1403 - 09:34:20


تعرفه جدید برق برای ماینینگ اعلام شد


شهر سخت افزار/ مدیرعامل شرکت توانیر به تازگی تعرفه جدید برق برای ماینینگ اعلام کرده است. بر اساس ابلاغیه مرتبط با این موضوع، نرخ جدید تعرفه برق مصرفی صنعت استخراج کریپتو ۲ هزار و ۸۳۲ تومان خواهد بود.

به گزارش پیوست، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، به تازگی نرخ جدید تعرفه برق مصرفی صنعت استخراج رمزارز یا همان ماینینگ را برای بازه زمانی ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ مرداد اعلام کرده است.

وی پس از اعلام ۲ هزار و ۸۳۲ تومان به عنوان تعرفه جدید برق ماینینگ، توضیح داد:

این نرخ بر اساس مصوبه هیئت وزیران با موضوع «اصلاح آئین‌نامه استخراج رمزدارایی‌ها» بر مبنای متوسط ریالی برق صادراتی و بر اساس میانگین نرخ تسعیر ارز تعیین شده است.
علاوه بر این، در نامه رسمی مرتبط با این موضوع ذکر شده که خرید انرژی الکتریکی از شبکه برق کشور برای استفاده در راستای استخراج رمزارز در اوقات دارای محدودیت، ممنوع خواهد بود.

 

تعرفه جدید ماینرهای قانونی را فراری می‌دهد!
اعلام این رقم به عنوان تعرفه جدید در حالیست که به گفته علی بابک‌نیا، رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاک‌چین ایران، چنین چیزی غیرمعقول و بالاتر از درآمد حاصل از استخراج کریپتو خواهد بود. وی در رابطه با این موضوع اعلام کرد:

امروزه با دستگاه‌های بالارده در صنعت استخراج، نقطه سربه‌سر نرخ تعرفه ۲۲۵۰ تومان است. چگونه برای این صنعت نرخ ۲۸۳۲ تومان را در کنار مالیات، ارزش افزوده و عوارض و غیره مشخص شده است، که تمام شده آن به ۳۵۰۰ تومان می‌رسد؟ این به این معنی است که ما نمی‌خواهیم در کشور ماینینگ قانونی داشته باشیم.
 
به گفته وی، علی‌رغم بحث‌های فراوان پیرامون نحوه قیمت‌گذاری و تعیین تعرفه برق برای ماینینگ، واضح است که افزایش این رقم از یک میزان مشخص باعث زیان‌ده شدن فعالیت در حوزه استخراج رمزارز و پایان فعالیت متقاضیان خواهد شد.

رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاک‌چین تأکید کرد:

متأسفانه داده‌های صادراتی صنعت برق شفاف نیست اما می‌توانستند به جای استفاده از میانگین، از حداقل نرخ صادراتی استفاده کنند تا بتوان نرخ بهتری را کشف کرد تا جای سود برای بخش خصوصی که تمایل دارد به صورت قانونی فعالیت کند، باقی بماند.

اعلام تعرفه جدید در حالیست که سخنگوی صنعت برق چندی پیش به مالکان دستگاه‌های ماینر غیرمجاز هشدار داد که در صورت استفاده از برق برای تولید رمزارز، باید با جرائم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی مواجه شوند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط