چهارشنبه 11 مهر 1403 - 21:50

کد خبر 650093

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 19:43:43


رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری


ایسنا/ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: در شهریور ماه سال جاری مصرف بنزین در استان با ۱۰.۹ درصد افزایش و نفت‌گاز ۱.۹ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

ساسان تیموری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری از افزایش ۸.۸ درصدی مصرف بنزین در نیمه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: این میزان افزایش مصرف بنزین در بازه زمانی اول فروردین تا ۳۱ شهریورماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده و در این مدت، متوسط مصرف روزانه بنزین در سطح استان بیش از ۱۲۷ هزار لیتر گزارش شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری افزود :مصرف نفت‌گاز در نیمه اول سال جاری ۰.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و در این مدت بیش۱۴۴میلیون لیتر نفت‌گاز به مصرف‌کنندگان عرضه شده است .

وی افزایش ترددهای بین استانی و استقبال مسافران تابستانی از گردشگاه‌های طبیعی با توجه به آب و هوای مساعد این استان در فصول گرم سال را، علت عمده افزایش مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری دانست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به نکات ایمنی در خصوص مراقبت از کارت سوخت شخصی توجه کنند و از قرض دادن آن به دیگران خودداری کرده و همیشه مراقب تراشه کارت‌سوخت خود باشند، در صورت مشاهده هرگونه خراشیدگی یا دستکاری روی آن، از کارت استفاده نکرده و برای صدور کارت المثنی از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت دقت در حفظ و نگهدای کارت سوخت شخصی، از دادن کارت سوخت شخصی خود به دیگران خودداری کرده و در جایگاه عرضه سوخت خودشان کارت را در دستگاه کارتخوان قرار داده و تراکنش را انجام دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط