پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 00:06

کد خبر 650165

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 21:42:36


اپل شاید در آیفون 17 پرو دکمه اکشن را با دکمه‌های تنظیم صدا ادغام کند


دیجیاتو/ آیفون 17 احتمالاً دکمه جدیدی خواهد داشت که چند وظیفه را برعهده می‌گیرد.

چند سال گذشته، گزارش شده اپل برای استفاده از یک دکمه حالت جامد در آیفون‌های نسل بعدی برنامه‌ریزی می‌کند. اما این شرکت پس از انتشار این خبر، 2 نسل از آیفون‌های خود را بدون این تکنولوژی عرضه کرد. اکنون گزارش شده اپل قصد دارد دکمه Action Button را کنار بگذارد و در مدل‌های آیفون 17 پرو آن را با دکمه‌های تنظیم صدا ادغام کند.

همان‌طور که گفته شد، اپل در نظر داشت دکمه حالت جامد را با دکمه‌های تنظیم صدا در آیفون 15 و آیفون 16 ادغام کند اما این اتفاق نیفتاد. به‌ گزارش منبعی آگاه به‌ نام Majin Bu، شاید یکی از مدل‌های آیفون بعدی تک‌دکمه‌ای بزرگ‌تر داشته باشند که ماهیت آن مکانیکی نیست. درعوض، این شرکت موتوری Taptic را برای بازخورد هپتیکی انتخاب می‌کند؛ شبیه دکمه کنترل دوربین در سری آیفون 16.

این منبع آگاه ادعا می‌کند ظاهراً چنین تغییری در آیفون 17 پرو ایجاد خواهد شد. اپل می‌کوشد دکمه جدیدی را در سری آیفون معرفی کند؛ چراکه سال گذشته یک دکمه اکشن جدید و امسال دکمه کنترل دوربین را ارائه کرده است. سال آینده، این شرکت می‌تواند به‌سمت ادغام دکمه‌های تنظیم صدا و Action برای آیفون‌ 17 پرو برود.

نحوه عملکرد احتمالی دکمه حالت جامد جدید آیفون 17 پرو
باید دید اپل چگونه این کار را انجام می‌دهد اما براساس روندهای اخیر، گمان می‌رود این شرکت بتواند از فناوری لمس خازنی، مشابه دکمه Camera Control، استفاده کند. در واقع این دکمه در قالب دکمه‌ای استاندارد عمل می‌کند اما کنترل‌های خازنی نیز در آن تعبیه شده است؛ یعنی می‌توانید برای کارهای مختلف انگشت خود را روی آن بکشید.

اگر اپل قصد داشته باشد دکمه‌های اکشن و تنظیم صدا را با هم ادغام کند، می‌تواند از همان فناوری Camera Control استفاده کند؛ برای مثال، ممکن است با فشاری معمولی روی این دکمه، قابلیت دکمه Action فعال شود؛ درحالی‌که ضربه‌زدن و کشیدن انگشت روی آن، صدای دستگاه را تنظیم کند. بااین‌حال چنین عملکردی فقط در حد پیش‌بینی است و درصورت صحت این گزارش، احتمالاً برای درک عملکرد دقیق آن باید فعلاً منتظر بمانیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط