جمعه 30 شهریور 1403 - 22:50

کد خبر 5020

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 11:14:00


نادیده گرفته شدن قدیمی‌ترین بنای سنگی بویین میاندشت در طرح تفصیلی


صدا و سیما/ در طرح تفصیلی بویین میاندشت اولین و قدیمی‌ترین بنای سنگی شهر نادیده گرفته شده و این بنا در طرح خیابان ۱۶ متری قرار گرفته است.

رضاعلی معصومی، فرماندار شهرستان بوئین میاندشت در اولین جلسه شورای اداری اظهار کرد: پیگیری برای احداث مجتمع اداری شهرستان یکی از ۴۰ طرح است که فرمانداری برنامه ریزی کرده است و با راه اندازی مجتمع اداری، ادارات تازه تاسیس تجهیز و به لحاظ اداری نیرو‌های خود را می‌توانند تامین کنند.
معصومی با بیان اینکه فصل کار در منطقه به خاطر شرائط اقلیمی کوتاه است، اضافه کرد: کار‌های عمرانی که پیمانکاران آن‌ها مشخص است و از سال قبل باقی مانده اند باید از دهه سوم فروردین فعال شوند و تا قبل از شروع مجدد فصل سرما به اتمام برسند.
در این جلسه شهرادر بوئین میاندشت هم با انتقاد از برخی طراحان شهری گفت: در طراحی‌های شهری باید حفاظت وحراست از آثار فرهنگی وتاریخی هر منطقه بطور دقیق لحاظ شود، اما متاسفانه باید گفت در طرح تفصیلی بوئین میاندشت اولین و قدیمی‌ترین بنای سنگی شهر نادیده گرفته شده و این بنا در طرح خیابان ۱۶ متری قرار گرفته است.
وی افزود: شهرداری به دنبال احیای هویت فرهنگی وتاریخی شهر است به همین خاطر دربودجه امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیرون کشیدن حمام ۴۰۰ ساله محله بوئین ازدل خاک وراه اندازی گذر فرهنگی درنظر گرفته است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط