پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:22

کد خبر 50227

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 11:01:00


«هیوندای اکستر 2023»، کوچک‌ترین کراس اوور کره‌ای


اسب بخار/ هیوندای اکستر ۲۰۲۳، کوچک ترین کراس اوور کره ای بازار هند است که با طراحی مکعبی و جذابش می تواند به راحتی فروش خوبی را در پرجمعیت ترین کشور دنیا تجربه کند. از آن جایی اکستر ۲۰۲۳ در هند حدود ۷ هزار دلار فروخته می شود، می توان به آن به عنوان یکی از گزینه های واردات نگاه کرد.

شاید تا حالا فکر می کردید کوچک ترین کراس اوورهای هیوندای، ونیو (Venue) و بایون (Bayon) هستند، اما در حقیقت، این اکستر است که می تواند کوچک ترین کراس اوور هیوندای لقب گیرد. البته این خودرو فقط برای بازار هند طراحی و ساخته شده است که به همین دلیل شاید بسیار از مردم دنیا، حتا یک بار هم اسمش را نشنیده باشند، چه برسد به این که در مورد کوچک و بزرگی‌اش اطلاعی داشته باشند.

طراحی ظاهری هیوندای اکستر ۲۰۲۳

قالب کلی بدنه این خودرو به صورت مکعبی است که این ویژگی موجب جذابیت و بانمکی آن می شود و می تواند نگاه بیننده را به سمت خود بکشد. نکته مهم و اصلی در مورد هیوندای اکستر ۲۰۲۳ کوچک بودنش از نظر ابعاد است، چراکه در کشوری پرجمعیتی مانند هند، تراکم بسیار بالاست، بنابراین به خودروهای کوچکی نیاز است تا بتوانند راحت تر در شهر تردد کنند. به همین دلیل، هیوندای این خودرو را با طولی کم تر از ۴ متر و مختص بازار هند طراحی کرده است.


در نمای جلوی خودرو شکل و شمایل Hمانند دی لایت ها بیش تر مورد توجه قرار می گیرد و همه در نگاه اول فکر نمی کنند این بخش از خودرو برای چراغ روز انتخاب شده باشد، اما با کمی دقیق شدن می توان فهمید که چراغ های اصلی، درون جلوپنجره (Grille) قرار گرفته اند و دیگر خبری از مه شکن نیست. یکی دیگر از ویژگی های عجیب اکستر این است که به جای نوشته شدن نامش، مانند دیگر خودروهای جهان در عقب خودرو، شاهد قرارگیری حروف EXTER در بالای جلو پنجره هستیم.

با نگاهی به قسمت های کناری هیوندای اکستر ۲۰۲۳، بخش های پلاستیکی مشکی رنگ دور گلگیر و زیر سپر را می بینیم که به ما می فهماند قرار است با یک خودروی فوق اقتصادی طرف باشیم. با این وجود، رینگ های آلومینیومی و بدنه دورنگ و دستگیره های آسان بازشوی اکستر ۲۰۲۳ جزو ویژگی های مثبت ظاهری‌اش محسوب می شوند که مشابه چنین خصوصیاتی را کم تر در خودروهای اقتصادی می بینیم.

در مورد نمای عقب این خودرو نمی توان با قاطعیت اظهار نظر کرد، زیرا تصویری از آن منتشر نشده است، اما احتمالاً با کاسه چراغ های کوچک و جذابی روبه‌رو شویم.

مشخصات فنی هیوندای اکستر ۲۰۲۳

سایت هیوندای هند اعلام کرده که قرار است اکستر ۲۰۲۳ را با دو پیشرانه به فروش برساند که یکی با بنزین کار می کند و دیگری با گاز فشرده (CNG).

برای موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر این خودرو دو نوع گیربکس قابل عرضه است که یکی به صورت ۵ دنده دستی است و در دیگری تعویض دنده ها به صورت اتوماتیک (گیربکس AMT) انجام می شود.

اما برای موتور ۱.۲ لیتری گازسوز، گیربکس AMT در نظر گرفته نشده و قرار است از همان گیربکس ۵ دنده دستی برایش استفاده شود.

زمان عرضه و قیمت هیوندای اکستر ۲۰۲۳
به گفته مسئولان فروش سایت هند این خودرو قرار است در نیمه دوم امسال با قیمت ۶۰۰ هزار روپیه معادل با ۷۳۰۰ دلار آمریکا، آماده فروش به مردم هند شود.

با توجه به ویژگی های مثبت و همچنین قیمت پایینی که این کراس اوور کوچک دارد، نسخه اتوماتیک آن می تواند یکی از گزینه های واردات باشد. البته اگر قانون منع واردات خودروهای کره ای به تصویب نرسد و سنگی جلوی پای واردکنندگان نیافتد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط