جمعه 30 شهریور 1403 - 22:43

کد خبر 5025

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 11:20:00


فعالیت سامانه سرد و بارشی تا ۱۳ فروردین در اردبیل


تسنیم/ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه سرد و بارشی از روز جمعه وارد استان اردبیل شده و فعالیت آن تا عصر یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی اردبیل اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه سرد بارشی از روز جمعه وارد استان اردبیل شده و فعالیت آن تا عصر یکشنبه 13 فروردین 1402 ادامه خواهد داشت.
وی افزود: ضمن کاهش محسوس دمای هوا، آسمان استان ابری و مه‌آلود شده و در بیشتر مناطق استان بارش باران و برف انتظار می‌رود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: طی امروز و فردا شرایط جوی استان نسبتاً ناپایدار بوده و در ساعات بعدازظهر و عصر با افزایش ابرناکی، شاهد بارش باران غالباً به صورت رگبار باران، گاهی توام با تندباد موقتی و رعدوبرق به ویژه در جنوب استان و نواحی منتهی به کوهستان سبلان خواهیم بود.
محمدی با بیان اینکه، توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره یک مرکز پیش بینی استان اردبیل توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: ضمناً آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی طی امروز و فردا احتمال می‌رود.
وی افزود: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، تنظیم دماهای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سوله‌های صنعتی، احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی لازم، انجام تمهیدات لازم برای تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در معابر شهری و جاده‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به هموطنان توصیه می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط