چهارشنبه 11 مهر 1403 - 11:56

کد خبر 502951

شنبه 12 خرداد 1403 - 08:50:25


مشکل پر شدن حافظه حین استفاده از زیرسیستم ویندوز برای لینوکس بالاخره رفع شد


شهر سخت افزار/ بروزرسانی جدید زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WLS)، بالاخره منتشر شد و قرار است مانع از بلعیده شدن حافظه ماشین مجازی سیستم شما حین اجرای فرآیندها شود. در ادامه این خبر خوب برای لینوکس‌بازها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

در سپتامبر 2023، مایکروسافت اعلام کرد که در حال معرفی ابزارهای آزمایشی مدیریت حافظه با زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) است. از آن زمان، همه چیز در هاله‌ای از ابهام بوده و مایکروسافت هیچ اطلاعیه بزرگی در مورد این ویژگی ارائه نکرده است.

اکنون اما این شرکت بالاخره آماده است تا ویژگی مدیریت حافظه خود را برای ویندوز منتشر کند و شما نیز می‌توانید بلافاصله با آن شروع به کار کنید.



به گزارش XDA Developers، همانطور که در بلاگ Windows Command Line اعلام شد، ویژگی‌های حافظه که زمانی در وضعیت آزمایشی بودند، اکنون به طور پیش فرض فعال هستند. همچنین این نسخه حاوی یک بروزرسانی خوب برای شبکه WSL است که باید سازگاری را برای اجرای دستورات لینوکس بهبود بخشد:

به طور خودکار حافظه ذخیره شده در WSL را به ویندوز بازگرداند
بهبود قابلیت شبکه
بهینه‌سازی حافظه باید به افرادی که قبلاً با WSL مشکل داشتند در مصرف حافظه ماشین مجازی خود کمک کند. مثالی که مایکروسافت در این خصوص ارائه می‌دهد موردی است که WSL2+ Docket باعث می‌شد که فرآیند Vmmem به تنهایی 5.5 گیگابایت از حافظه را ببلعد. بنابراین اگر دچار مشکلات مشابهی شده‌اید، اکنون زمان مناسبی است بروزرسانی کنید.

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی یک منوی رابط کاربری گرافیکی برای صفحه تنظیمات است که می‌تواند تنظیمات WSL را در زمان انتشار بسیار آسان‌تر کند. به علاوه، برنامه‌هایی برای اضافه کردن WSL به ویژگی جدید Dev Home تحت عنوان Environment وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط