جمعه 30 شهریور 1403 - 21:07

کد خبر 5035

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 11:30:00


تدوین سند توسعه ۵ ساله اقامه نماز در کرمان


صدا و سیما/ رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: به‌زودی سند توسعه ۵ ساله اقامه نماز در استان تدوین می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی‌ عرب‌پور، رئیس ستاد اقامه نماز کرمان بهار معنویت را فرصتی برای تحول مثبت در وجود انسان برشمرد و اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی از سوی آموزش‌وپرورش استان در راستای بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس و ادارات انجام شده است. 
حجت‌الاسلام مهدی‌ عرب‌پور، با تأکید بر خودداری از اجبار دانش‌آموزان برای شرکت در نماز،  افزود: به جای اجبار باید از روش‌های تشویقی و انگیزشی برای حضور فعال دانش‌آموزان در نماز استفاده کرد.
وی سه رکن تجهیز، توجیه و تشویق را از ارکان اصلی برپایی باشکوه نماز جماعت در مدارس دانست و افزود: تجهیز به معنای نظافت و آراستگی نمازخانه مدارس است. توجیه به معنای توجیه روحانیون است و باید تا حد امکان روحانیون با اطلاعات به روز، آراسته و جوان در مدارس حضور یابند. تشویق هم به معنای تشویش دانش‌آموزان و حضور مدیر و معلمان مدرسه در نماز جماعت است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان  از تدوین سند توسعه ۵ ساله نماز به‌زودیدر استان خبر داد وافزود: بدون تردید هزینه کرد برای اقامه نماز سرمایه‌گذاری است و می‌تواند باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان نیز  با تأکید بر اختصاص۲۰ دقیقه از وقت کاری مدارس و ادارات برای اقامه نماز جماعت ،  افزود: نماز جماعت در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان برپا می شود.
رضا رضایی با بیان اینکه نماز جماعت در مدارس استان با حضور بیش از ۲ هزار روحانی برپا می‌شود، افزود: دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعت مدارس باید به‌صورت شهرستانی و منطقه‌ای برگزار شود. و همچنین مدیر و کادر اجرایی مدرسه نیز موظف به شرکت در نماز جماعت همراه با دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با  اشاره به نیاز تعداد زیادی از مدارس استان به ساخت نمازخانه گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی بند(ت) ماده (۶۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شرکت‌هایی که اقدام به ساخت مدرسه یا نمازخانه کنند از مالیاتشان کسر می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط