شنبه 31 شهریور 1403 - 01:11

کد خبر 5071

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 11:51:00


زنجان، ۱۲ درصد شلوغ‌تر از سال‌های قبل


صدا و سیما/ نوروز امسال ۱۹۶ هزار و ۸۳۵ گردشگر و مسافر به استان زنجان وارد شدند.

سیدسعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: طبق آمار‌های ارائه شده از زمان آغاز سفر‌های نوروزی تا پنجم فروردین امسال ۱۹۶ هزار و ۸۳۵ گردشگر و مسافر به استان وارد شدند که در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. 
صفوی با بیان اینکه استان از ظرفیت‌هایی زیادی برای اسکان مسافران برخوردار است، افزود: طبق برآورد‌ها و با احتساب کمپ‌ها بدون در نظر گرفتن زائرسرا‌ها و اماکن مختلف بیش از ۱۱ هزار ظرفیت اسکان در استان وجود دارد.
این مسئول با تاکید بر اینکه در زمان حاضر بیش از ۲۲۰ موزه و پایگاه در کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال ارزیابی است، گفت: تاکنون گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی زنجان جزو پر بازدیدترین موزه‌ها و پایگاه‌های ایران ثبت شده است.
وی به برنامه‌های در حال اجرای این اداره کل در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی در تربتخانه گنبد سلطانیه و برگزاری تور‌های یک روز و نیم در قالب اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری زنجان از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده در نوروز امسال است.
صفوی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از بهمن سال گذشته در استان شکل گرفت، گفت: این ستاد با ۱۰ کمیته به صورت استانی و هشت کمیته شهرستانی به ریاست فرمانداران آغاز به کار کرد.

این مسئول با بیان اینکه این اقدامات در راستای آمادگی استان برای پذیرش گردشگران نوروزی است، خاطرنشان کرد: به رغم برودت هوا در ۲ روز اول تعطیلات نوروزی و بارش‌ها بسیاری از مسافران نوروزی استان رنجان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط