شنبه 31 شهریور 1403 - 01:07

کد خبر 5116

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 12:17:00


صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در هرمزگان


ایسنا/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ورود سامانه بارشی جدید به استان و صدور هشدار سطح نارنجی شرایط جوی و دریایی در استان خبر داد.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: بر اساس مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی روز دوشنبه تا عصر سه‌شنبه در استان هرمزگان به ویژه در مناطق شرقی فعالیت خواهد کرد که سبب تقویت بارش‌ها در مناطق دریایی و ساحلی استان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه سبب آبگرفتگی موقت معابر می‌شود و احتمال خسارت به سازه‌های دریایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این سامانه بیشتر در رودان، میناب، بشاگرد، سیریک، جاسک، بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر، بوموسی و تنب بزرگ فعال است و توصیه می‌شود در مدت یادشده نیروهای امدادرسان در آمادگی باشند و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شود.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه توصیه می‌شود مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی نیز اجتناب کنند، عنوان کرد: همچنین یک هشدار دریایی سطح نارنجی نیز برای روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه صادر شده است که بر مبنای آن احتمال می‌رود شاهد تداوم بادهای شدید در مناطق دریایی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان باشیم.
وی ادامه داد: بر اثر وزش شدید باد احتمال می‌رود ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر نیز برسد، بنابراین توصیه می‌شود شناورهای سبک از تردد خودداری کرده و از تفریحات دریایی و شنا در مدت یادشده خودداری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه همچنین برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و تجاری بایستی تمهیدات لازم اندیشیده شود، اضافه کرد: در مدت یادشده احتمال اختلال در تردد شناورها، احتمال آسیب به قفس و تورهای صیادی و اختلال در تردد شناورهای تجاری در محدوده خلیج فارس نیز وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط