سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 13:11

کد خبر 513008

یک‌شنبه 20 خرداد 1403 - 20:39:19


این شما و این نسخه فیزیکی موزیک پلیر نوستالژیک‌ Winamp


شهر سخت افزار/ یک توسعه‌دهنده خوش‌ذوق به تازگی دست به کار شده و توانسته نسخه فیزیکی اپلیکیشن پخش موسیقی Winamp را ایجاد کند. این پروژه که Linamp نام‌گذاری شده، یک صفحه‌نمایش لمسی به همراه داشته و می‌تواند از فرمت‌های موسیقی مختلف به راحتی پشتیبانی کند.

موزیک پلیر Winamp اولین بار 23 سال پیش عرضه شد و خیلی سریع توانست به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پخش موسیقی تبدیل شود. Winamp در کنار پشتیبانی از پخش انواع فایل‌های صوتی، قابلیت‌های بی نظیر و البته یک رابط کاربری گرافیکی بسیار زیبا داشت.

با این وجود، نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل ویندوز به اپلیکیشن‌های قدرتمند پخش موسیقی و تصویر مجهز شدند و دنیا به سمت پخش آنلاین موزیک حرکت کرد. این روند در کنار پایان توسعه اپلیکیشن Winamp در سال 2019 باعث شد تا یکی از جذاب‌ترین و نوستالژیک‌ترین اپلیکیشن‌های دنیای ویندوز به فراموشی سپرده شود.

با نسخه فیزیکی Winamp آشنا شوید
با این حال، یک کاربر به نام Rodmg که علاقه شدیدی به این موزیک پلیر قدیمی دارد، اخیراً توانسته با کمک Raspberry Pi 4 آن را به یک دستگاه فیزیکی به نام Linamp تبدیل کند.

دستگاه پخش موسیقی Linamp می‌تواند mp3، m4a، FLAC و سایر فرمت‌های دیجیتال را از یک سیستم فایل، از جمله شبکه‌های SMB پخش کند. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به مدیریت لیست پخش، نمایش آنی مشخصات هر آهنگ، بیت ریت و سمپل ریت، کنترل صدا و بالانس اشاره کرد.

علاوه بر این نسخه فیزیکی Winamp که قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد، می‌تواند در صورت اتصال یک درایو خارجی به عنوان پخش کننده CD نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش وب‌سایت itc.ua، در ابتدا قرار بود دکمه‌های این پخش‌کننده موسیقی به صورت فیزیکی ساخته شوند، با این حال، مشکلاتی همچون برنامه‌ریزی رابط کاربری، طراحی و مواردی از این دست، همه‌چیز با یک صفحه‌نمایش لمسی جایگزین شده است.

بر همین اساس، نسخه فیزیکی Winamp در بخش جلویی به یک صفحه‌نمایش تاچ 7.9 اینچی مجهز شده است. این صفحه نمایش از طریق HDMI و USB (برای ورودی برق و تاچ) متصل شده است.

در داخل Linamp یک Raspberry Pi 4، یک کارت حافظه 32 گیگابایتی SD و مجموعه ای از هیت سینک‌ها برای خنک‌سازی پسیو در نظر گرفته شده است.

در نهایت گفته شده که این پخش کننده موسیقی بر روی سیستم‌عامل Dietpi مبتنی بر دبیان (Debian) اجرا می‌شود و رابط کاربری آن نیز با زبان C++ و ویجت‌های Qt نوشته شده‌ است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط