سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 15:05

کد خبر 648371

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 12:57:45


لیگ بسکتبال در سراشیبی


ایسنا/در حالی که زمان زیادی تا آغاز لیگ بسکتبال زمان باقی نیست،‌ سازمان لیگ با حواشی بسیار زیادی در حال دست و پنج نرم کردن است.
در حالی که قرار بود لیگ برتر بسکتبال مردان ایران از روز ۱۲ مهر آغاز شود و برنامه ۶ هفته ابتدایی این مسابقات هم به باشگاه‌ها اعلام شده بود، با درخواست برخی تیم‌ها، این مسابقات با یک هفته تاخیر آغاز خواهد شد.
البته مشکلات لیگ برتر تنها به ناآماده بودن تیم‌ها و درخواست تاخیر برای آغاز رقابت‌ها منتهی نمی‌شود، بلکه بحث انحلال تیم‌های بزرگ لیگ نیز از دیگر معضلات بزرگ به شمار می‌رود.
پس از حاشیه‌های بسیار مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر که روز ۲ مهر با حضور ۱۲ تیم برگزار شد،‌ در روزهای اخیر بحث کناره‌گیری ذوب‌آهن از لیگ مطرح شد و اکنون نیز شنیده می‌شود که مسئولان باشگاه نفت آبادان هم با وجود بستن قرارداد رسمی با بازیکنان و ستاره‌های بسیار، تصمیم به کنار رفتن از لیگ برتر گرفته‌اند.نفت آبادان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم دارد، از جمله تیم‌هایی بود که قراردادهای بازیکنان مد نظر خود مثل حامد حدادی اسطوره بسکتبال ایران را خیلی زودتر از سایر باشگاه‌ها رسما امضا کرده و تمریناتش را آغاز کرد، اما اکنون برخی شنیده‌ها نشانگر آن است که وزارت نفت با تیمداری در لیگ برتر مخالف است.
حال اگر این اتفاق رخ دهد و هر دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و پالایش نفت آبادان از لیگ برتر بسکتبال کنار بروند، باید منتظر روزهای عجیبی برای لیگ برتر بسکتبال بود و این موضوع بدون شک روی آینده این رشته و تیم ملی نیز تاثیرات منفی خواهد گذاشت.
سازمان لیگ بسکتبال ایران که سومین فصل تاسیس خود را پشت سر می‌گذارد و با هدف بهبود شرایط لیگ و هدفمند کردن مسابقات تاسیس شد، در این سه فصل نتوانسته شرایط را نسبت به گذشته بهبود ببخشد و اکنون حواشی لیگ بیشتر از سالیان قبل شده است. حال باید منتظر ماند و دید که آینده این رشته پر طرفدار به کجا خواهد کشید. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط