شنبه 31 شهریور 1403 - 04:05

کد خبر 5146

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 12:33:00


انهدام بیش از یک تن فرآورده دامی غیربهداشتی در خراسان‌ شمالی


ایرنا/ مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بازدیدهای طرح نوروزی این اداره‌کل از ۱۳ اسفندماه پارسال تاکنون منجر به کشف و معدوم‌سازی هزار و ۶۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان شد.

حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: با اجرای تشدید نظارت‌های نوروزی این اداره کل در این مدت حدود ۲ هزار بازدید از مراکز مختلف استان انجام شد که این بازدیدها منجر به ضبط ۲ هزار و ۱۶۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی و کشف ۳۷۸ مورد فرآورده دامی غیر بهداشتی شد.
وی افزود: همچنین در این مدت با کشتار پنج هزار و ۶۴۹ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان، ۲۱۵ هزار و ۳۵۱ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره نظارت بر کشتار طیور در کشتارگاه ها نیز اضافه کرد: در این مدت بر کشتار بیش از یک میلیون و ۲۳۴ هزار قطعه طیور نظارت و با کشتار این تعداد طیور بیش از ۲ هزار تن گوشت مرغ استحصال شد.
طرح تشدید نظارت ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان متشکل از ۱۸ گروه از دامپزشکان است که ۳۶ بازرس نیز در اجرای این طرح مشارکت می کنند.
این طرح از ۱۳ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و پیش بینی می شود در این طرح هزار و ۱۰۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی مورد بازدید قرار گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط