شنبه 31 شهریور 1403 - 04:10

کد خبر 5150

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 12:40:00


۲۰ فوتی و ۳۹۴ مصدوم در ۱۰ روز تعطیلات نوروز در جنوب سیستان و بلوچستان


ایسنا/ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۲۳۰ حادثه رانندگی در جنوب سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده که ۲۰ نفر از هموطنان در صحنه تصادف فوت و ۳۹۴ نفر مصدوم شدند که پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند.

صالح الدین بویا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر اظهار کرد: نیروهای اورژانس در مدت ۱۰ روز گذشته ۲۳٠ ماموریت حوادث ترافیکی انجام داده‌اند که جا دارد از تلاش همه کادر درمان تشکر شود.
وی بیان کرد: همزمان با طرح نوروزی ۹۱ پایگاه اورژانس شامل ۶۹ پایگاه جاده‌ای، ۲۰ پایگاه شهری و ۲ پایگاه اورژانس هوایی به همراه ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۷٠٠ نیروی عملیاتی در حوزه این دانشگاه فعال و در حال خدمات رسانی هستند.
وی افزود: همچنین هفت ایستگاه سلامت و ۲ ایستگاه سیار اورژانس که در محور ایرانشهر- بزمان تا جنوب سیستان و بلوچستان و سواحل دریای چابهار تا گواتر و زرآباد به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: فوتی‌های حوادث رانندگی طی این مدت نسبت به سال گذشته در حوزه این دانشگاه ۲٠ درصد افزایش داشته است.
بویا بیشترین آمار حوادث ترافیکی را واژگونی اتوبوس با ۴٠ مصدوم و سه فوتی در محور ایرانشهر - چابهار در یک حادثه عنوان کرد.
وی افزود: سرعت، سبقت های غیرمجاز، عدم رعایت فاصله با خودروی جلو ، خستگی و کاهش هشیاری را از عمده‌ترین دلایل تصادفات طی این مدت است که توسط پلیس گزارش شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط