شنبه 31 شهریور 1403 - 06:02

کد خبر 5183

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 12:54:00


رشد ۶۶ درصدی حضور گردشگران نوروزی در انزلی


ایسنا/ فرماندار بندرانزلی از افزایش ۶۶ درصدی حضور مسافر و گردشگر در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر زیبایی دریا و ساحل، جنگل های بکر هیرکانی و تالاب، ۲۵ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده داریم.

محمد پور خوش سعادت، فرماندار بندرانزلی اظهار کرد: از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته لغایت پنجم فروردین ماه سال جاری و با توجه به آمار ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی ستاد سفرهای نوروزی، شاهد افزایش ۶۶ درصدی حضور گردشگران و مسافران در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی شهرستان بندر انزلی، تصریح کرد: علاوه بر زیبایی دریا و ساحل، جنگل های بکر هیرکانی و تالاب، ۲۵ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
پور خوش سعادت تصریح کرد: از جمله این آثار آرامستان لهستانی ها، خانه اقبال، اداره نوغان، دبیرستان مهدخت، گرند هتل، کلیسای مریم مقدس، پل انزلی، روگاها و اخیرا نیز آبگیر کردمحله، ساختمان دادگستری، ساختمان شهرداری و ساختمان اداره گمرک را می توان نام برد.
فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه مسافران در هنگام اسکان و شب مانی در بندرانزلی از مراکز مجاز همچنین در صورت تمایل به اسکان در چادرهای مسافرتی در محل های کمپینگ مشخص شده که دارای امکانات خدماتی و رفاهی هستند استفاده کنند، گفت: اتراق و برپایی چادر در معابر عمومی زیبنده مسافران همچنین زیبایی شهری نیست.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در تعطیلات نوروزی امسال شاهد بروز حوادث تلخ و ناخوشایند نبودیم، خاطرنشان کرد: مسافران با رعایت نکات ایمنی با حفظ سلامت خود و همراهانشان خاطره خوش از سفر به بندر انزلی داشته باشند و امیدواریم شاهد بروز حوادثی از جمله گازگرفتگی به علت استفاده از وسایل گرمایشی داخل چادر نباشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط