شنبه 31 شهریور 1403 - 09:06

کد خبر 5207

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 13:17:00


اختصاص بنزین یورو ۴ به مازندران مشخص نیست


ایسنا/ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری، زمان اختصاص سهمیه برای توزیع بنزین یورو ۴ به این استان را نامعلوم اعلام کرد.

توزیع بنزین یورو۴ پس از گذشت حدود ۲ سال از آخرین عرضه آن در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در ساری می‌گذرد که تاکنون از برگشت دوباره آن خبری نیست.
سبحان رجب‌پور، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری اظهار کرد: عرضه بنزین یورو۴ درجایگاه‌های توزیع سوخت استان، منوط به میزان تولید پالایشگاه‌های کشور است که باید دید درسال جدید ظرفیت تولید پالایشگاه‌های کشور برای این فرآورده چه مقدار است.
وی افزود: البته اولویت عرضه بنزین یورو۴ برای کلانشهرها است و پس از آن به مراکز استان‌ها اختصاص داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: بهرحال شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری هم درصورت افزایش تولید پالایشگاه‌های کشور نسبت به درخواست و برگشت بنزین یورو۴ به جایگاه‌های عرضه سوخت استان اقدام خواهد کرد.

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی سفر و مصرف سوخت
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری، همچنین به تمهیدات ویژه این شرکت برای تعطیلات نوروز۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این شرکت با پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی سفرها به مازندران و افزایش قابل توجه مصرف سوخت برنامه ریزی‌های لازم را داشته است.

رجب‌پور، شمار جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی درمنطقه ساری را بیش از ۱۲۹ جایگاه اعلام کرد ویادآور شد: روزانه به طور میانگین بیش از ۴ میلیون لیتر بنزین در این منطقه عرضه می‌شود.
وی افزود: همزمان با شروع سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته به مازندران، برنامه‌ریزی لازم برای تامین سوخت انجام و جلسات مرتبط در این بخش برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران-ساری، درباره میزان مصرف بنزین در این منطقه در۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: بیش از یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون لیتر بنزین در مازندران-ساری توزیع شد که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل ازآن بوده است.

رانندگان برای مصرف آزاد از کارت خود استفاده کنند
رجب‌پور تصریح کرد: میزان ذخایر فرآورده‌های نفتی استان به اندازه مورد نیاز تامین شد و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد.
وی همچنین از رانندگان و دارندگان کارت‌های سوخت درخواست کرد، برای سوختگیری درجایگاه‌ها، در کارت هر دارنده خودرو ۱۵۰ لیتر بنزین نرخ دوم در نظر گرفته شده که با احتساب ۶۰ لیتر سوخت نرخ اول به هر خودرو ۲۱۰ لیتر بنزین اختصاص پیدا می‌کند و افراد با اتمام سهمیه می‌توانند از کارت‌های جایگاه سوخت استفاده کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط