دوشنبه 04 تیر 1403 - 16:19

کد خبر 520931

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 11:20:00


دستگیری ۲ چوپان تبعه افغان غیرمجاز در ملایر


ایسنا/ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با تأکید بر اینکه از چرای دام غیرمجاز در مراتع ملایر جلوگیری می‌شود، گفت: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر جلوگیری از چرای دام غیرمجاز در مراتع شهرستان، دامدار غیرمجاز در روستای پریدر ابوالحسن و دستگیری دو چوپان تبعه افغان غیرمجاز آن با همکاری پاسگاه انتظامی مهدویه، از مراتع ملایر اخراج شدند. 

جواد زنگنه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر اظهار داشت: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر وارد کردن تعداد زیادی دام غیرمجاز توسط شخصی از یکی از استانها به مراتع ملایر و اقدام به چرای دام به صورت غیرمجاز در این مراتع، پس از بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته، مشخص شد این دام‌ها در مراتع روستای پریدر ابوالحسن مشغول به چرای غیرمجاز هستند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، دو چوپان تبعه افغان، توسط پرسنل پاسگاه انتظامی مهدویه دستگیر و برای صاحب این دام‌ها پرونده قضائی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

زنگنه به بازدید میدانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر از محل عبور عشایر در اراضی بخش سامن در راستای ساماندهی کوچ عشایر و برخورد با عشایر غیرمجاز، اشاره و اظهار کرد: در این مانور میدانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر به همراه بخشدار سامن از حضور عشایر در مراتع و اراضی بخش سامن بازدید داشتند و موارد قانونی در خصوص عبور این عشایر از مراتع شهرستان به آنها تذکر داده شد.

وی به توقیف یک دستگاه خودروی نیسان عشایر غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای دستور مقام قضایی بخش زند در خصوص اخراج عشایر مستقر در بخش زند و مراتع دره راست و بیابان در معیت فرماندهی پاسگاه‌های زنگنه و مهدویه به مراتع فوق الذکر مراجعه و عشایر مستقر در محل به خارج مراتع شهرستان ملایر هدایت شدند، همچنین یک دستگاه نیسان متعلق به عشایر غیرمجاز توقیف و به پاسگاه مهدویه منتقل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری و اطفای حریق با تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: در این جلسه بر لزوم آموزش در پیشگیری و اطفای حریق و تعامل با تیم واکنش سریع هلال احمر شهرستان تأکید شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دهیاران نقش بسزایی در مدیریت بحران در سطح روستاها دارند و از این ظرفیت باید حداکثر بهره‌برداری به عمل آید، گفت: مراتع سرمایه‌های ملی هستند که در حفظ آنها باید کوشا باشیم.

زنگنه از احداث آتش‌بُر در مسیر جنگل‌کاری جاده ملایر به همدان توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر خبر داد و تصریح کرد: این اقدام به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی صورت پذیرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به بازدید از بند آبخیز در حال اجرای روستای کنجدر، گفت: اجرای قرار کارشناسی پرونده چرای دام غیرمجاز در اراضی ملی پلاک موسیر آباد صادر شد.

وی با بیان اینکه فردی متخلف از یکی از استانها اقدام به ورود دام و چرای غیرمجاز در مراتع و اراضی ملی پلاک موسیر آباد کرده بود، افزود: در این قرار کارشناسی آثار تخریب اراضی ملی در اثر چرای دام غیرمجاز در این پلاک مورد بررسی قرار گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط