دوشنبه 04 تیر 1403 - 17:10

کد خبر 521008

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 11:47:16


بدهی ۱.۸ میلیاردی فدراسیون دوچرخه‌سواری ۸ میلیارد شد!


ایسنا/معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع سالیانه فدراسیون نسبت به افزایش سرسام‌آور بدهی ساختمان نیمه کاره این فدراسیون گلایه کرد. 
مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری در آکادمی ملی المپیک ثبت شد. در این مجمع محمدشروین اسبقیان به عنوان نماینده وزارت ورزش و مهین فرهادی زاد به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشتند.
رسول اسدی رییس فدراسیون در مجمع بیان کرد: دو سال بود به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، نتوانستیم مجمع فدراسیون را برگزار ‌کنیم. ما فدراسیون را با پرونده دوپینگ سازمان یافته تحویل گرفتیم و ریاست قبلی فدراسیون به دلیل این پرونده محروم بود. میلیاردها بدهی داخلی و ۴۰ هزار یورو بدهی خارجی داشتیم. ما فدراسیون را با انبوهی از ایمیل‌های سیاه که به اتحادیه جهانی  دوچرخه‌سواری ارسال شده بود و پرونده باز دخالت دولت، تحویل گرفتیم. شبانه‌روزی کار کردیم و حالا وضعیت فدراسیون قابل مقایسه با گذشته نیست. ما اساسنامه قابل تصویب نداشتیم و بعد از کار کردن زیاد توانستیم اساسنامه را به انتخابات برسانیم. بدهی‌ها را قسط‌بندی کردیم و ۳۰ هزار یورو بدهی خارجی پرداخت شد. مبلغ اندکی مانده که آن را هم در موعد مقرر پرداخت خواهیم کرد. 
ساختمان نیمه‌کاره بلای جان فدراسیون 
اسدی در مورد ساختمان فدراسیون گفت: دو واحد فدراسیون در خیابان ورزنده را به فروش رساندند و در زمین استیجاری مجموعه آزادی یک ساختمان نیمه کاره تحویل فدراسیون‌ بعدی دادند. ما متوجه شدیم ۸ میلیارد تومان بدهی برای همین ساختمان نیمه کاره داریم و ۱۰ میلیارد تومان هم نیاز داریم تا ساحتمان تکمیل شود.
پرونده خزانه‌دار فدراسیون در مراجع قضایی
رییس فدراسیون در مورد خزانه‌دار فدراسیون گفت: به دلیل عدم وجود مدیریت ثابت، سوء استفاده‌هایی در خزانه‌داری فدراسیون را شاهد بودیم که به مراجع قضایی اعلام شد و پرونده در حال پیگیری است.‌ در حال  حاضر از لحاظ مالی ثبات خوبی داریم. یکی از معضلات فدراسیون بحث دوپینگ بود و حتی پرونده در اتحادیه جهانی داشتیم و توانستیم با این معضل مبارزه کنیم. 
نتیجه در المپیک پاریس متفاوت می‌شود 
او با اشاره به حضور علی لبیب در المپیک پاریس گفت: رکابزنان ما در المپیک‌ها به آخر خط نمی‌رسند و این بازتاب بدی در رسانه‌ها دارد. تمرکز ما این است در این دوره این اتفاق نیفتد و نتیجه خوبی توسط علی لبیب به دست آید. ما تلاش کردیم موانع را برداریم و سال نوید بخشی را پیش‌بینی می‌کنم. 
انتقاد اسبقیان از افزایش جریمه بدهی ساختمان نیمه کاره
حسابرس در مجمع گزارشی از وضعیت ساختمان و شکایت پیمانکار  برای دریافت طلب خود ارائه کرد. همچنین گفت، قراردادی با شرکت توسعه و تجهیز که در آن مدت و نوع استفاده از زمین استیجاری مجموعه ورزشی آزادی برای احداث ساختمان باشد، ارائه نشده است.
اسبقیان در مورد مجمع بیان کرد: موضوع ساختمان باید تعیین تکلیف شود. پروژه از سال ۹۸ آغاز شده و ۹ ماه بعد قرارداد تمام شده و تعیین تکلیف ساختمان انجام نشده و شرکت پیمانکار هم شکایت کرده است. الان پرونده در چه وضعیتی است؟
اسدی گفت: بدهی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده اما مبلغ بدهی هشت میلیارد شده است.
اسبقیان در ادامه گفت: چرا بدهی به پیمانکار پرداخت نشده که شکایت کند؟ 
اسدی پاسخ داد: در آن تاریخ که این اتفاق افتاده زمان آقای قمری بود و پول بوده اما پرداخت نکرده است. بعد از آن آقای داوری سرپرست شد. آقای رشیدی  شش ماه رییس بود و من هم که آمدم ۱۶ ماه سرپرست بودم. براساس اولویت منطقی، الان زمانی است ساختمان را تعیین تکلیف کنیم و برای ساخت آن اقدامات جزئی شده است.
اسبقیان سپس گفت: ۱۶ ماه سرپرست بودید چرا پرداخت نکردید؟ 
اسدی گفت: نقدینگی فدراسیون اجازه نمی‌داد. آن زمان بدهی ۴ میلیارد تومان شده بود. 
اسبقیان از این اتفاق ناراحت شد و گفت: بدهی الان افزایش پیدا کرده و ایراد اساسی است و حتما تشریف بیاورید در مورد آن صحبت کنیم و پیگیری کنید تا تعیین تکلیف شود. خیلی بد است بدهی یک میلیارد و ۹۰۰ مییون تومان، ۸ میلیارد شده است و ما باید مدیریت کنیم که این اتفاقات نیفتد. این آسیب زننده است. ورزشکاران ما در روستاها کتانی ندارند اما الان فدراسیون باید ۸ میلیارد جریمه بپردازد. ایراد اساسی این است کسی که سرپرست می‌شود فکر می‌کند نباید دنبال پرداخت بدهی باشد. سرپرست هم مسئول است باید تلاش کند این موضوع را حل کند. ما هم کمک می‌کنیم حل شود. انتظارم این است برای پرداخت بدهی فشار به اعتبارات دولتی نیاورید که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بپردازند بلکه باید ازطریق اسپانسر تامین شود.
اعتبارات دولتی برای ورزشکاران است و نباید با آن، جریمه پیمانکار داده شود و ظلم است.‌ حتما امسال بدهی را تعیین تکلیف کنید و کم‌کم  شروع کنید ساختمان هم ساخته شود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط