دوشنبه 04 تیر 1403 - 17:04

کد خبر 521009

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 12:30:00


شهردار بجنورد: کشتار دام در معابر ممنوع است


ایرنا/ شهردار بجنورد با ابراز نگرانی از کشتار دام در معابر عمومی گفت: این روش از ذبح دام ممنوع است و نکات بهداشتی در این روزهای گرم از سال رعایت شود.

سید محمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد اظهار کرد: اگرچه در روز عید قربان با توجه به فرهنگ و سنت مردم، برخی کشتار دام را در منزل انجام می دهند ولی کشتار دام به کشتارگاه ها سوق داده شود.

وی افزود: مردم در صورتی که دام را در منزل ذبح می‌کنند به طور حتم از نظارت های رایگان کارشناسان و دامپزشکان استفاده کنند تا از بروز بیماری ها جلوگیری شود.

شهردار بجنورد اضافه کرد: تدابیر لازم در این زمینه انجام شده تا شهرداری نسبت به جمع آوری به موقع زباله و ضایعات کشتار دام اقدام کند و شست و شوی معابر از خونابه ها هم برای جلوگیری از انتقال بیماری ها انجام شود.

وی ادامه داد: کشتار غیرمجاز دام خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را در پی دارد، از این رو به مردم هشدار می دهیم که از این روش از کشتار خودداری کنند.

مردم دام قربانی را از مکان های دارای مجوز تامین کنند

کشمیری تاکید دارد که مردم دام مورد نیاز کشتار در عید قربان را از مکان های دارای مجوز عرضه دام تامین کنند زیرا کارشناسان دامپزشکی در این مکان ها حضور دارند و نسبت به ارائه خدمات قبل از کشتار اقدام می کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط