چهارشنبه 06 تیر 1403 - 03:44

کد خبر 521299

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 15:00:42


بهترین گوشی های نوکیا در بازار ایران


بازار/ یکی برندهای کهنه‌کار دنیای موبایل نوکیا است که با وجود فراز و نشیب‌های بسیار همچنان در بازار موبایل حضور دارد و محبوبیت خود را نزد کاربران حفظ کرده است. با وجود این، که حالا مالکیت آن در دست شرکت فنلاندی دیگری به نام HMD Global است، در بین بالارده‌های بازار موبایل هیچ حرفی برای گفتن ندارد؛ در عوض در بین گوشی‌های پایین رده موجود در بازار ایران جزو برندهای محبوب و پرفروش محسوب می‌شود. در واقع تلاش نوکیا برای تصاحب بخشی از بازار میان‌رده‌ها همچنان ادامه دارد؛‌ اما در ایران به دلیل استقبال کم از میان‌رده‌های نوکیا بیشتر شاهد عرضه‌ی گوشی‌های پایین‌رده و فیچرفون از این شرکت بودیم. اگر قصد خرید گوشی پایین‌رده یا فیچرفون دارید، با نگاهی به احتمالا به این نتیجه می‌رسید که نوکیا یکی از بهترین انتخاب‌های شما در ایران است. در این مطلب نگاهی به گوشی‌های نوکیا موجود در بازار ایران داریم.
گوشی‌های پایین رده نوکیا
با اینکه امروزه نوکیا را با فیچرفون‌های آن می‌شناسیم، این شرکت چند گوشی پایین رده نیز دارد. نوکیا G310 یکی از جدیدترین گوشی‌های پایین رده نوکیا است که نمایشگر IPS، دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون ۴۸۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از جمله ویژگی‌های آن است. نوکیا همچنین X30 و XR21 را در سال‌های اخیر به عنوان دو پایین‌رده‌ی قابل‌قبول روانه‌ی بازار کرده است؛ اما هنوز هیچ خبری از این گوشی‌ها در بازار ایران نیست.
واقعیت این است که گوشی‌های پایین‌رده نوکیا به دلیل طراحی قدیمی و سخت‌افزار ضعیف و ارزش خرید پایین شانسی در برابر برندهای چینی مثل در ایران ندارند؛ به همین دلیل واردکنندگان تمایلی به وارد کردن جدیدترین گوشی‌های پایین رده نوکیا نشان نمی‌دهند.
بهترین گوشی نوکیا که در حال حاضر در بازار ایران یافت می‌شود، نوکیا G21 است. این گوشی پایین رده که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد دارای نمایشگر LCD با نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز است. رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی آن برای نمایشگر ۶.۵ اینچی آن کم به نظر می‌رسد و روشنایی ۴۰۰ نیتی آن برای محیط‌های بیرونی ناامید کننده است. در عوض، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از پاوردلیوری از مواردی هستند که می‌توان به آن‌ها دل خوش کرد.


فیچرفون‌های نوکیا
وضعیت در خصوص فیچرفون‌های نوکیا کاملا متفاوت است. نوکیا در حال حاضر از معدود برندهایی است که فیچرفون تولید می‌کند. فیچرفون به گوشی‌هایی گفته می‌شود که به رغم نداشتن ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنچنانی، از حداقل‌هایی مانند پخش موزیک، رادیو اف ام، بلوتوث، صفحه نمایش رنگی، درگاه حافظه و بعضا پشتیبانی از 4G برخوردار هستند. طبیعی است اگر به دنبال خرید گوشی ساده باشید، بین یک گوشی کاملا ساده و یک فیچرفون، انتخاب بهتر فیچرفون نوکیا است.
در سوی دیگر، برند نوکیا برای بسیاری از کاربران نوستالژیک است. شرکت HMD نیز با علم به این موضوع از ابتدای آغاز فعالیت خود با این برند، مدل‌هایی را هم‌نام و هم‌شکل مدل‌های قدیمی نوکیا بازآفرینی کرد و توانست با این کار توفیق قابل‌توجهی نیز در فروش کسب کند.
نوکیا Flip 2660 4G یکی از همین گوشی‌های نوستالژیک است که با طراحی تاشو و وزن ۱۲۳ گرمی کاربری بسیار جذابی دارد. گوشی مذکور تنها ۱۲۸ مگابایت و ۴۸ مگابایت رم دارد. نمایشگر اصلی این گوشی ۸/۲ اینچی و از نوع TFT است. وقتی ۲۶۶۰ در حالت بسته قرار داشته باشد یک نمایشگر ۷۷/۱ اینچی در پشت گوشی قرار دارد که زمان و تاریخ را نمایش می‌دهد. همچنین دریافت پیام جدید از طریق این نمایشگر گزارش می‌شود. پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی، جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری، بلوتوث و رادیو اف ام از دیگر امکانات جذاب این گوشی ساخت ۲۰۲۲ نوکیا هستند.


گفتنی است نوکیا در سال ۲۰۲۲ نسخه‌ی جدیدتری از این فیچرفون یعنی 2780 Flip را راهی بازار کرد که نسبت به نسخه‌ی قبل حافظه و رم بیشتری داشت اما هرگز به این مرز پرگهر راهی پیدا نکرد.
وضعیت نوکیا در بازار ایران
با اوج گیری سامسونگ در بازار گوشی‌های میان رده و پایین رده و حضور همیشگی گوشی‌های ارزان چینی در ایران، عرصه روز به روز بر گوشی‌های پایین‌رده نوکیا تنگ‌تر شد. البته نوکیا نیز هیچ تلاش قابل تحسینی برای حضور جدی در این بازار نکرد و گوشی‌های آن همواره از نظر طراحی و عملکرد پایین‌تر از رقبا قرار داشتند و خرید آن‌ها توسط کابران منطقی تلقی نمی‌شد.
به این ترتیب، از سال ۲۰۲۳ دیگر هیچ گوشی پایین‌رده‌ای از نوکیا وارد کشور نشد و جدیدترین گوشی‌های نوکیا در ایران فیچرفون‌هایی همچون نوکیا ۱۱۰ نسخه ۲۰۲۳ هستند. با ورود به سال ۲۰۲۴ نوکیا دست از پایین‌رده‌ها کشید و تا به امروز تنها ۷ مدل فیچرفون را راهی بازار کرده است که هیچ‌یک از آن‌ها تا کنون وارد کشور نشده‌اند.
نکته‌ی قابل ذکر در مورد گوشی نوکیا در ایران این است که این شرکت در سال‌های دور نمایندگی بسیار قدرتمندی در ایران داشت؛ اما امروزه هیچ نمایندگی رسمی نوکیا در کشور وجود ندارد و گوشی‌های این شرکت بدون گارانتی به فروش می‌رسند.
خرید گوشی نوکیا
اگر قصد خرید فیچرفون دارید، برخی از مدل‌های نوکیا می‌توانند برای شما پیشنها خود محسوب شوند. لیست قیمت گوشی موبایل نوکیا نشان می‌دهد این شرکت فیچرفون‌های بالای ۴میلیون تومان هم دارد که این هزینه برای فیچرفون که معمولا گوشی دوم حساب می‌شود منطقی نیست. بین مدل‌های زیر ۲میلیون تومان، نوکیا ۱۱۰ و نوکیا ۱۰۶ مدل ۲۰۲۳ گزینه‌های مناسبی به نظر می‌رسند.
نکته‌ی مهمی که باید هنگام خرید گوشی نوکیا در ایران به آن دقت کنید، فیک نبودن گوشی است. برخی گوشی‌های نوکیا ساخت شرکت‌های متفرقه‌ای هستند که بعضا بدون اطلاع شرکت صاحب برند اقدام به مونتاژ گوشی نوکیا می‌کنند. بنابراین، بهتر است هنگام خرید به کشور سازنده نیز توجه کنید.
خرید آنلاین گوشی نوکیا به کمک زومیت
اگر در خرید گوشی نوکیا مصمم هستید می‌توانید این کار را به صورت آنلاین و به کمک زومیت انجام دهید. زومیت لیست قیمت موبایل نوکیا را در بخش محصول خود قرار داده است. با نگاهی به این لیست قیمت می‌توانید مواردی را که در محدوده‌ی بودجه‌ی شما قرار دارند انتخاب و از نظر مشخصات فنی مقایسه کنید. برای این کار نشانگر ماوس را روی گوشی‌های مورد نظر ببرید تا گزینه‌ی مقایسه ظاهر شود. تیک این گزینه را برای حداکثر ۴ محصول می‌توانید بزنید. پس از آن با ورود به صفحه‌ی مقایسه می‌توانید مشخصات و قیمت هر چهار محصول را در یک صفحه مشاهده کرده و مقایسه‌ی دقیقی داشته باشید.
برای خرید گوشی نوکیا روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی مشخصات فنی و تصاویر آن شوید. در این صفحه به نمودار تغییرات قیمت و نظرات سایر کاربران در خصوص گوشی نوکیای مدنظرتان نیز دسترسی خواهید داشت. در انتها می‌توانید جهت خرید گوشی نوکیا به زبانه‌ی فروشندگان و قیمت رفته و خرید خود را از طریق یکی از فروشگاه‌های آنلاین مورد تأیید زومیت نهایی کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط