جمعه 30 شهریور 1403 - 03:36

کد خبر 53197

پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 22:58:09


استجابت دعایی که ضرر عظیم در پی دارد


آخرین خبر/ حاج_آقا_مجتبی_تهرانی:  این را می خواستم بگویم که اجابت دعا، تضمین شده است؛ امّا از آن طرف هم بنا نیست، نظام حکمت الهی هم از بین برود که اگر از بین برود، خود تو هم پشیمان می شوی. احمدبن عمر و حسین بن یزید، هر دو تعریف کرده اند، امّا در روایت احمدبن عمر توصیه شده است. این ها از اصحاب امام‌هفتم(,ع) و امام‌هشتم(ع) هستند.
می گویند: «دَخَلْنَا عَلَى الرِّضَا(ع)»؛ ما بر امام‌هشتم(ع) وارد شدیم، «فَقُلْنَا:» به حضرت‌عرض کردیم: «إِنَّا کُنَّا فِی سَعَةٍ مِنَ الرِّزْقِ وَ غَضَارَةٍ مِنَ الْعَیْشِ فَتَغَیَّرَتِ الْحَالُ بَعْضَ التَّغَیُّرِ»؛ ما از نظر زندگی و راحتی وضع بسیار حسابی و خوبی داشتیم؛ امّا وضع عوض شد و مقداری تغییر کرد.
«فَادْعُ اللَّهَ أَنْ یَرُدَّ ذَلِکَ إِلَیْنَا»؛ دو نفری خدمت امام‌هشتم(ع) آمدند که: آقا! دعا کنید دوباره وضعمان به خانۀ اوّل برگردد. «فَقَالَ(ع) أَیَّ شَیْ ءٍ تُرِیدُونَ؟»؛ حضرت‌فرمودند: شما چه می خواهید؟ «تَکُونُونَ مُلُوکاً؟»؛ مرتّب بالا رفتید، بالا رفتید، دیگر دلتان می خواهد از پادشاهان بشوید؟
به تعبیر من خیلی رویتان زیاد است. «أَ یَسُرُّکُمْ أَنْ تَکُونُوا مِثْلَ طَاهِرٍ وَ هَرْثَمَةَ وَ إِنَّکُمْ عَلَى خِلَافِ مَا أَنْتُمْ عَلَیهِْ»؛ شما که می دانید طاهر و هَرثمه از بستگان دربار مأمون هستند. حضرت‌فرمودند: می خواهید بروید و مثل آن دو بشوید؟ و بعد حالتان از نظر معنوی تغییر کند؟ «خِلَافِ مَا أَنْتُمْ عَلَیْهِ» ؛
الآن شما اعتقاد به امامتِ من دارید و پیش من آمدید و از من التماس دعا دارید. امّا اگر این دنیا بالا برود، از امام‌سخنی نمی گویید و دیگر از امام‌رضا(ع) خبری نیست و شما هم مثل همان افراد می شوید.  
بحارالأنوار، ج 75، ص342


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط