دوشنبه 11 تیر 1403 - 20:11

کد خبر 536009

شنبه 09 تیر 1403 - 16:34:16


کاشت ۴ هزار اصله نهال در بوستان جنگلی چیتگر


ایرنا/ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ از کاشت چهار هزار اصله نهال در بوستان جنگلی چیتگر گفت: با توجه به وجود برخی حساسیت‌ها روی این پارک جنگلی، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعاملات بین‌بخشی در سال جاری، شاهد تحول بزرگی در این بوستان خواهیم بود.

محمدحسن فصیح، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ اظهار کرد: با توجه به تعاملات انجام شده و ورود دادستان عمومی و انقلاب تهران به موضوع پارک جنگلی چیتگر، طرح جایگزینی درختان، آبیاری فضای سبز بوستان با استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها و جابجایی و آفت‌کشی به موقع درختان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: اصلی‌ترین منابع آبی در پارک چیتگر پساب چهار تصفیه‌خانه منطقه ۲۲ خواهد بود که درمرحله اول حقابه‌ای به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده و در مرحله بعد، این حقابه به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.
فصیح در ادامه بیان کرد: در سال گذشته تعدادی از درختان این بوستان به دلیل ابتلا به بیماری سوسک چوب‌خوار خبرساز شده بودند و طرح جایگزینی این درختان توسط شهرداری تهران نیز به عنوان متولی بوستان طرح کاشت هزار اصله نهال در دستور کار قرار گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط