جمعه 15 تیر 1403 - 01:54

کد خبر 540352

سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 23:13:30


تغییرات بزرگ لالیگا؛ تعویض ششم و تکنولوژی آفساید


ورزش 3/با اینکه بیش از یک ماه تا شروع فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگا باقی مانده است، اما تقریباً تمام جزئیات فصل جدید فوتبال اسپانیا اکنون مشخص شده‌اند. یک هفته پیش، در فدراسیون فوتبال این کشور تغییراتی مورد بحث قرار گرفت و در نهایت تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

تغییرات زیادی وجود ندارد، اما برخی تغییرات قابل توجه هستند. به عنوان مثال، معرفی آفساید نیمه‌اتوماتیک، اگرچه فعلاً فقط در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا انجام می‌شود اما انتظار می‌رود بزودی در سطوح پایین‌تر هم از این تکنولوژی استفاده شود.

باید توجه داشت که این سیستم ارتباطی با فناوری خط دروازه ندارد که همان‌طور که خاویر تباس در چندین نوبت اشاره کرده، به دلیل حاشیه خطایی که هنوز دارد، این تکنولوژی در فصل آینده هم اعمال نخواهد شد.

اما تغییرات برای فصل ۲۵-۲۰۲۴ به اینجا ختم نمی‌شود. تایید شده است که فصل جدید در صورت مصدومیت بازیکنی از ناحیه سر، تیم‌ها یک تعویض اضافه خواهند داشت و می‌توانند شش تعویض داشته باشند.

این تعویض باید با تایید پرشکان و داوران بازی انجام شود و فقط در صورتی که بازیکن از ناحیه سر دچار مصدومیت شده باشد، آن تیم مجاز به استفاده از تعویض ششم است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط