شنبه 14 مهر 1403 - 09:00

کد خبر 544229

شنبه 16 تیر 1403 - 09:32:11


اختصاص ۷۰ درصد برق مصرفی استان زنجان به بخش مولد


فارس/ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: 70 درصد برق مصرفی در استان زنجان به بخش مولد اختصاص می‌یابد.

سید پروانه برهانی، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، با اشاره به اینکه 30 درصد برق استان در بخش خانگی مصرف می‌شود، اظهار داشت: 50 درصد برق استان در بخش صنعتی، 20 درصد در بخش کشاورزی به مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر تامین کننده برق مورد نیاز 18 شرکت مشترک صنعتی که عمدتا در استان زنجان قرار دارند، است، افزود: میزان برق مصرفی این شرکت‌ها ۲۷۲ میلیون کیلووات ساعت است که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت شهید رئیسی و رشد 30 درصدی تولید برق استان زنجان خاطر نشان کرد: با پیگیریهای شبانه روزی شهید رئیسی و مسئولان وزارت نیرو، اقدامات قابل توجهی در راستای تولید برق نیروگاهی و ایجاد زمینه توسعه برق خورشیدی در استان زنجان انجام شده است.

برهانی راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان را یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این نیروگاه تولید برق استان روزانه 360 مگاوات افزایش یافت که عدد قابل توجهی است.

وی از ایجاد واحد بخار برای نیروگاه آریان و سلطانیه در اآنده نزدیک خبر داد و اذعان داشت: با استفاده از این فرایند می‌توان بدون استفاده اضافی سوخت تولید برق را تا 50 درصد افزایش داد.

وی ایجاد بسترهای لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشید در استان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزها و مطالعات انجام شده برای تولید بیش از 200 مگاوات برق خورشیدی در استان ظرفیت سازی شده است که در صورت اخذ به موقع مجوزها و اختصاص زمینهای مورد نیاز هر چه سریعتر پنلهای خورشیدی نصب و برق تولیدی آنها وارد شبکه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به وجود ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های بادی در استان تصریح کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان امر و وجود ظرفیت احداث نیرو گاه‌های بادی در استان، پیگیر ایجاد نیروگاه‌های بادی به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در استان هستیم.

برهانی در ادامه با اشاره به آغاز فصل گرما و بالا رفتن مصرف برق در کشور خواستار همکاری همه مشترکین برق در صرفه جویی از انرژی شد و یاد آور شد: استفاده از سیستم‌های سرمایشی کولر همزمان با افزایش دما یکی از دلایل بالا رفتن مصرف برق در فصول گرم به ویژه تابستان در بخش خانگی است که غیر استاندارد بودن و پایین بودن راندمان برخی از آنها نقش مهمی در افزایش مصرف برق در تابستان دارند.

وی از راه اندازی پویش با انرژی توسط وزارت نیرو در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه برق خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی و تشویقی وازرت نیرو راه اندازی پویش با انرژی است که افراد می‌توانند با شرکت در این پویش و کاهش مصرف از تخفیفات ویژه در فیش‌های برق مصرفی خود استفاده کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط