شنبه 14 مهر 1403 - 09:57

کد خبر 544621

شنبه 16 تیر 1403 - 12:58:34


چند درصد زنجانی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند؟


صدا و سیما/ دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه مردم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در راستای مشارکت حداکثری، بار دیگر حماسه آفریدند، گفت: مردم استان زنجان در این دوره از انتخابات ۵۷.۳ درصد مشارکت داشتند.

ولی‌الله رحیمی، دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه مردم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در راستای مشارکت حداکثری، بار دیگر حماسه آفریدند، گفت:مردم استان زنجان در این مرحله از این انتخابات مشارکت ۵۷.۳ درصدی داشتند.

وی افزود: آمار مشارکت در این مرحله نسبت به دور نخست بیش از ۱۱ درصد و نسبت به دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴ درصد افزایش دارد. 

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه انتخابات در هزار و  ۴۳۸ نقطه و محل در استان برگزار شد، گفت: با تجمیع آراء در شهرستان‌های استان زنجان، مسعود پزشکیان ۲۹۶ هزار و ۸۷ رای و سعید جلیلی ۱۸۴ هزار و ۷۷۷ رای کسب کردند.

 از کل آرای شمارش‌شده در کشور که ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی بود مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی رئیس جمهور منتخب مردم شد و سعید جلیلی موفق به اخذ ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای شد و میزان مشارکت مردم در کشور در این مرحله از انتخابات ۴۹.۸ درصد اعلام شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط