شنبه 14 مهر 1403 - 08:22

کد خبر 544641

شنبه 16 تیر 1403 - 13:09:35


اجرای طرح گواهینامه موتورسیکلت آسان در شهر‌های بوشهر و برازجان


صدا و سیما/ رئیس پلیس راهور استان از اجرای طرح موقت گواهینامه موتورسیکلت آسان بدون آیین‌نامه کتبی در شهر‌های بوشهر و برازجان خبر داد.

سرهنگ محمد صادقی، رئیس پلیس راهور استان در تشریح این خبر بیان کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته، در استان بوشهر بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت فعال در راه‌های استان تردد دارند که در پایش صورت گرفته حدود ۸۰ درصد راکبان موتورسیکلت گواهینامه رانندگی مجاز ندارند که همین موضوع در حوادث رانندگی می‌تواند هزینه‌های جانی و مالی شدیدی را برای خانواده‌ها در پی داشته باشد.
وی افزود: به همین منظور و با استناد به شیوه‌نامه صادر شده از سوی پلیس راهور فراجا و به‌منظور ساماندهی موتورسیکلت سواران و آسان کردن دریافت گواهینامه رانندگی برای این گروه از متقاضیان، شرایط ثبت‌نام گواهینامه آسان در شهرهای بوشهر و برازجان مهیا شده است.
رئیس پلیس راهور استان بوشهر ادامه داد: متقاضیان دریافت گواهینامه موتورسیکلت آسان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی "آموزشگاه رانندگی ایرانیان" تمام مراحل ثبت اطلاعات را انجام داده و در قدم بعدی نسبت‌به احراز سلامت خود به پزشک معتمد مراجعه و در مرحله بعد با انتخاب شهر و آموزشگاه مورد نظر در آزمون آیین‌نامه شفاهی شرکت کرده و بعد از قبولی نسبت‌به حضور در آزمون عملی شهر اقدام کند.
وی اضافه کرد: کلیه مراحل از ثبت اطلاعات، پرداخت هزینه‌ها و انتخاب پزشک و آموزشگاه از سوی متقاضی گواهینامه انجام خواهد شد و مسئولیت ورود اطلاعات با خود متقاضی است و تمام اقدامات به‌جز آزمون‌ها، به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.
سرهنگ صادقی تاکید کرد: گواهینامه آسان در زمان حاضر به‌صورت یک طرح موقتی اجرا می‌شود و پس از اتمام زمان آن که از سوی مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام می‌شود، ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها برابر روال قبل در آموزشگاه‌های مجاز انجام می‌پذیرد و شهروندان عزیز می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای دریافت گواهینامه نهایت استفاده را برده و از این به بعد با گواهینامه موتورسیکلت مجاز رانندگی کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط