شنبه 07 مهر 1403 - 16:59

کد خبر 545246

شنبه 16 تیر 1403 - 23:16:00


مایکروسافت با وجود به‌تأخیرانداختن قابلیت پرحاشیه ریکال تا مدت نامعلوم، کماکان تبلیغش می‌کند


زومیت/ مایکروسافت با نمایش تبلیغات برای قابلیت ریکال که به‌دلیل مشکلات حریم خصوصی هنوز دردسترس عموم قرار ندارد، کاربران را سردرگم کرده است.
 
در تبلیغ کوتاهی که اخیراً در فیسبوک و توییتر منتشر شده است، مردی را می‌بینیم که از قابلیت ریکال (Recall) مایکروسافت برای جست‌وجوی «آن موجود بامزه‌ی صورتی رنگ را کجا دیدم؟» استفاده می‌کند و سپس تصویری از سمندر مکزیکی برای او نمایش داده می‌شود. تبلیغ با شعار «آنچه را که دیده‌اید به‌طور لحظه‌ای به‌ خاطر بیاورید» درحالی‌که مرد از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کند و تصویری بزرگ از همان سمندر پشت‌سرش قرار دارد، به پایان می‌رسد.

تبلیغ ویژگی ریکال، دلیلی قانع‌کننده برای خرید کامپیوتر کوپایلت پلاس به‌نظر می‌رسد، اما ارائه‌ی ویژگی مذکور از مدتی قبل به‌تعویق افتاده و مایکروسافت حتی پس‌ از دریافت بازخوردهای منفی فراوان از طرف کاربران و مطبوعات، دسترسی به آن را در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز برای کاربران اینسایدر نیز قطع کرده است.

ایده‌ی Recall که دائماً از همه‌ی فعالیت‌های شما اسکرین‌شات می‌گیرد، از همان ابتدای معرفی با نگرانی‌های جدی در زمینه‌ی حریم‌ خصوصی مواجه شد و حتی برخی از دولت‌ها علیه آن موضع‌گیری کردند. باتوجه‌به این جنجال‌ها، نمی‌دانیم Recall چه زمانی دردسترس عموم قرار خواهد گرفت و آیا همان قابلیت‌هایی را خواهد داشت که مایکروسافت در زمان معرفی و تبلیغ جدیدش به آن‌ها اشاره کرده است یا خیر.

تبلیغ Recall اشاره نمی‌کند که این ویژگی چه زمانی دردسترس قرار خواهد گرفت؛ بلکه نشان می‌دهد که اگر امروز کامپیوتر کوپایلت پلاس خریداری کنید، به‌محض روشن‌کردن آن به Recall دسترسی خواهید داشت.

کامپیوترهای کوپایلت پلاس دسته‌ای جدید از لپ‌تاپ‌ها هستند که با تمرکز بر ارائه‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های باریک و سبک طراحی شده‌اند و ویژگی Recall نیز یکی از مزیت‌های اصلی آن‌ها به‌شمار می‌رود. این کامپیوترها که از پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام با معماری آرم استفاده می‌کنند، برای رقابت مستقیم با تراشه‌های سری M اپل به‌ میدان آمده‌اند.

Recall با نظارت بر فعالیت‌های شما روی نمایشگر، هر چند ثانیه اسکرین‌شات می‌گیرد و تمام چیزهایی را که روی کامپیوتر می‌بینید، برای بازیابی آسان در صورت فراموشی، ثبت می‌کند. درواقع به‌ همین دلیل است که مایکروسافت در تبلیغاتش از شعار «حافظه‌ی تصویری جدید شما» استفاده می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط