شنبه 14 مهر 1403 - 21:34

کد خبر 545823

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 11:53:00


پیش‌بینی تولید ۷۵۰۰ تن ماهی در همدان


فارس/ مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها میزان ماهی تولیدی تا پایان امسال در استان از مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تن عبور می‌کند که در مقایسه با تولید ۶ هزار و ۹۰۰ تنی در سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.

احمد بختیاری، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: استان همدان با داشتن ۱۴ هزار منابع آبی خرد و کلان و بیش از ۲ هزار استخر موجود همچنین وجود مراکز تولید بچه ماهی، کارخانجات بسته بندی و فرآوری از شرایط ویژه‌ای برای توسعه آبزی پروری و شیلات برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از۵ درصد این منابع به آبزی پروری اختصاص داده شده است افزود: حدود ۵۲۰ واحد پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی در قالب مزارع منابع آبی طبیعی، نیمه طبیعی و استخرهای دو منظوره در استان فعال است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها میزان ماهی تولیدی تا پایان امسال در استان از مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تن عبور می‌کند که در مقایسه با تولید ۶ هزار و ۹۰۰ تنی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه طبق نقشه راه شیلات و برنامه ریزی صورت گرفته رشد تولید آبزیان از اهم اقدامات سازمان جهاد است یادآور شد: به طوری که میزان تولیدات ماهی استان در سال ۱۴۱۰ در استان به مرز ۱۳ هزار تن افزایش می‌یابد.

بختیاری در ادامه تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲، ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی و زالوی طبی در استان در ۷۰ واحد تولید و به بازار داخل و خارج از استان عرضه شده است.

وی در بخش دیگر اظهار کرد: تا پایان سال جاری این میزان به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی زالوی طبی خواهد رسید اگرچه در طول اجرای نقشه راه از مرز ۹ میلیون قطعه خواهد گذشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط