یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:00

کد خبر 547329

دوشنبه 18 تیر 1403 - 13:09:37


فیشینگ‌کار حرفه‌ای با ۱/۵ میلیارد کلاهبرداری در تور پلیس کرج


ایرنا/ رئیس پلیس فتای البرز از شناسایی و دستگیری یک فیشینگ‌کار حرفه‌ای با ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان کرج خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز اظهار کرد : در پی وصول یک فقره شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای استان مبنی بر مسدود شدن کارت وی پس از انجام خرید در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.
وی افزود: شاکی با حضور در پلیس فتای استان اعلام داشت شخصی در فضای مجازی با وی ارتباط برقرار کرده و درخواست خرید سکه‌های آگهی شده را نموده و وی مبلغ سکه‌ها را واریز و خواستار ارسال بسته خریداری شده توسط تاکسی اینترنتی شد اما بعد از چند ساعت حساب بانکی شاکی مسدود شده است.
رئیس پلیس فتای البرز خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه توسط کارشناسان پلیس فتای استان مشخص شد متهم یا متهمان احتمالی با شگرد ارسال پیامک سود سهام عدالت و پیامک ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا کاربران را به صفحه فیشینگ هدایت و پس از اخذ اطلاعات بانکی برداشت های متعددی از حساب افراد انجام می دهند.
جلیلیان گفت: در این خصوص هویت متهم شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی وی را در مخفیگاهش در یکی از نقاط شهرستان کرج دستگیر کردند.
وی افزود: متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه خود مبنی بر برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به شناسایی ۹ نفر از مالباختگان این پرونده، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط