یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:50

کد خبر 547455

دوشنبه 18 تیر 1403 - 14:31:55


انصاری: انتخابات امسال بسیار پرمعنا بود


ایسنا/ دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: پیروز صحنه انتخابات، مکتب و راه امام و پیوند مردم با اندیشه امام و رهبری است.

محمدعلی انصاری در نشست مسئولان و دست اندرکاران سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام (ره) گفت: رضایت مقام معظم رهبری از برگزاری سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام راحل، هدیه خوبی برای اعضای ستاد است.

وی ادامه داد: لطف بی‌کران امام راحل امسال نیز شامل حال اعضای ستاد شد؛ مراسمی با همدلی و مدیریت خوب به شایستگی انجام شد. در کنار عظمت حضور مردم و مهمانان این مراسم، از سخنان مهم رهبر بزرگوار، عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی بهره بردیم. ملت ایران بر میثاق و عهد خودشان با امام و رهبری پایبند هستند و هیچ چیزی مانع از تزلزل آنان در این مسیر نشد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: ما با حمایت آیت الله سیدحسن خمینی و بیت شریف امام سالگرد ارتحال امام را برگزار کردیم. به دلیل حادثه جانگدازی که برای آیت الله شهید رئیسی و امیر عبداللهیان اتفاق افتاد، نگران برگزاری درست مراسم ارتحال امام بودم. فقط لطف الهی و مدد روح بزرگ امام موجب برگزاری آرام و منظم مراسم بزرگداشت شد. سالگرد امام باید همواره پاس داشته و بزرگ شمرده شود.

انصاری ادامه داد: پهنه گسترده جهان به طور حتم در اختیار امام قرار دارد. تاثیر امام بر جهان بر نخبگان و آزادی‌خواهان و همه کسانی که دل در گرو مستضعفان دارند، مشهود است. حقانیت مکتب امام، عجین شدن حقانیت مکتب امام با رهبری امام و رهبری بعد از ایشان و پیوند مردم با امام و اندیشه ایشان موجب عالمگیر شدن اندیشه امام شده است چون امام اهل حق بود و در این راه مستحکم ماند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: مکتب انبیا می‌گوید که ما آمده‌ایم تا حق را در جامعه پیاده کنیم. سیاستمداران و شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ همه چیز را بر مدار حق می‌دانند، اما دسته دیگری عکس آن فکر می کنند و دسته سوم شر و خیر را در عالم موثر می دانند. در مکتب انبیا هر چیزی در این عالم وجود دارد را خیر می‌داند. آثار و جریاناتی که در طول ادوار ظاهر می‌شوند و ماندگار نیست، شر است.

انصاری ادامه داد: امام مسیر حق را برای مردم روشن کرد بعد از آن مسیر سقوط نظام استکبار و تفکرات طاغوتی در جبهه باطل قرار گرفتند، امام غیر از حق انجام نمی‌داد. تمام اندیشه و رفتار امام بر مدار حق بود. پیوند مردم حق طلب با امام و مکتب حق مانع از فراموش شدن مکتب امام می‌شود. امام با این عقبه بزرگ نهضت را آغاز کرد و در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ مورد استقبال میلیون‌ها انسان قرار گرفت چون ایشان را معیار حق می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: سی و پنج سال از رحلت امام گذشته است، اما جانشین امام راه امام را ادامه داد؛ البته راه سخت ممکن است عده‌ای را زمین بزند یا فلج کند یا موجب اعتراضشان شود اما ته قلب ملت ایران در مسیر حق است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات امسال بسیار پرمعنا بود. انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول آنچنان که مورد انتظار رهبری و مردم بود، رقم نخورد. ملت ایران و پیروان امام به مجرد احساس زنگ خطرِ عدم مشارکت و سوءاستفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی موجب عقیم ماندن توطئه‌های دشمنان ایران شدند و در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مردمی پای صندوق‌ها حاضر شدند که اصلاً انتظار حضورشان را نداشتیم.

انصاری ادامه داد: این در حالی بود که شاید بخش قابل توجهی از آنان قسم خورده بودند که دیگر در انتخاباتی شرکت نکنند. این مسئله تلنگر بسیار بزرگی برای همه آحاد کشور است. کسی نباید این مسئله را به نفع خود مصادره کند. پیروز صحنه انتخابات، مکتب و راه امام و پیوند مردم با اندیشه امام و رهبری است. اگر عرصه‌های سیاسی در آینده باز شود مطمئناً آراء مردم بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و مردم تا همیشه تاریخ پشتوانه نظام خود می‌مانند.

انصاری گفت: بسیار مهم است که یک پزشک در جایگاه فوق تخصص جراحی قلب و در جایگاه وزارت، پا به میدان خدمت گذاشت و در دور افتاده‌ترین نقاط کشور به مردم خدمت کرد. باید برای خودمان افتخار بدانیم که همه نامزدهای حاضر در انتخابات خدمتگزاری را افتخار خودشان دانستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تبریک به ملت و رئیس جمهور منتخب نتیجه انتخابات را تایید کردند و ما از روز گذشته راه همدلی را باید در پیش داشته باشیم. دشمنان ایران ذلیل بوده و از این پس نیز ذلیل خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از اقدامات ماندگار در حرم امام اقداماتی بود که وزارت ارتباطات به صورت زیرساختی در سی و پنجمین مراسم سالگرد انجام داد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: در اوج حوادث جنگ غزه و مظلومیت مردم فلسطین، نمایندگان کشورها به ایران آمدند و دستاوردهای این سمینار و عظمت شخصیت امام را به کشورهایشان بردند و برای مردمشان تعریف کردند.

انصاری ادامه داد: شهرداری تهران نیز همانند سایر اعضای ستاد بزرگداشت امام اقدامات بسیار خوبی برای برگزاری سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام داشتند. آقای زاکانی با دستورات ویژه شهرداری تهران را در اختیار مراسم عظیم و ملی امام قرار دادند و از ایشان تشکر می‌کنیم
 
مقدم: سالگرد امام خمینی با همکاری همه دستگاه‌ها برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد مقدم نیز در نشست مسئولان و دست‌اندرکاران سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام (ره)، گفت: برگزاری مراسم همکاری و همراهی گسترده همه دستگاه‌ها و موسسات فکری و فرهنگی را به خصوص در شرایط کنونی لازم داشت. از زحمات وزارت امور خارجه که انصافاً از لحظه‌های نخست پایه کار بودند، تشکر می کنم.

رئیس ستاد خارجی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، ادامه داد: حدود ۶۰ میهمان و شخصیت ویژه خارجی در سطوح مختلف در مراسم امام حضور داشتند. مهمانان در دو هتل کوثر و استقلال اسکان داده شدند. سمینار امام در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. در این سمینار آیت الله سیدحسن خمینی و رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه حضور داشتند. تعداد میهمانان سمینار به ۴۰۰ نفر افزایش یافت.

همچنین در این مراسم نمایندگان دستگاه‌های اداری و انتظامی و خدماتی به تشریح برنامه‌ها و عملکردشان در برگزاری سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام ارائه دادند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط