یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 13:17

کد خبر 547488

دوشنبه 18 تیر 1403 - 14:53:12


شناسایی یک مورد مبتلا به «تب دنگی» در قزوین


ایسنا/ کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان قزوین گفت: تاکنون خوشبختانه در استان قزوین پشه آئدس دیده نشده است اما یک مورد ابتلا به این بیماری مشاهده شد که با شناسایی به موقع این فرد اقدامات پزشکی و درمانی انجام و ترخیص شد. 

هادی باقری، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان قزوین با اشاره به اینکه «تب دنگی» یک بیماری ویروسی از جنس فلاوی ویروس‌هاست که از طریق «پشه آئدس» مهاجم به انسان سرایت پیدا می‌کند، اظهار کرد: تاکنون خوشبختانه در استان قزوین پشه آئدس دیده نشده است اما یک مورد ابتلا به این بیماری مشاهده شد که با شناسایی به موقع این فرد اقدامات پزشکی و درمانی انجام و ترخیص شد. این فرد سابقه مسافرت به امارت متحده (دبی) را داشت و بعد از برگشت با علائم تب سردرد، بدن درد به پزشک مراجعه کرده بود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق گوارش و یا تنفس از انسان به انسان سرایت نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری تب دنگی درمان قطعی ندارد، از درمان‌های حمایتی و نگهدارنده استفاده می‌شود، درمانی مثل سرم‌درمانی و جبران آب و الکترولیت‌های ضروری بدن، برای فرد انجام می‌شود و واکسن مؤثری برای این بیماری وجود ندارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط