یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:38

کد خبر 547647

دوشنبه 18 تیر 1403 - 16:54:09


لایروبی کانال آبیاری ۱۱ کیلومتری رودبال گچساران


ایرنا/ رئیس اداره منابع آب گچساران گفت: کانال آبیاری رودبال که در بارش‌های سیل‌آسای بهاره دچار خسارت شده بود از سوی این اداره لایه‌روبی آن به‌طول ۱۱ کیلومتر انجام و هم‌اکنون مشکل بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه برای کشت تابستانه برطرف شده است.

سید معصوم افضلی، رئیس اداره منابع آب گچساران اظهار داشت: طول کانال آبیاری رودبال بیش از ۱۱ کیلومتر بوده که بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای رودبال، اسلام‌آباد، سیدجمال‌الدین، نازمکان‌ها‌، سرتیره و گبرستان را زیر پوشش دارد.
وی بیان کرد: بدلیل شرایط توپوگرافی و جغرافیایی محل ساخت کانال که در دامنه کوه های مشرف بر اراضی احداث شده، سالانه بر اثر بارش های سیلابی فصلی ، نقاطی از این کانال دچار شکستگی و پرشدگی می شود.
افضلی اظهار کرد: این اداره به موقع نسبت به انتخاب پیمانکار لایروبی اقدام کرده و عملیات لایروبی را با تمام توان انجام و در چند روز آینده بطور کامل تکمیل خواهد شد.
رئیس اداره منابع آب گچساران گفت:بیش از هفت میلیارد ریال برای لایروبی کانال آبیاری رودبال هزینه شد.
رئیس اداره منابع آب گچساران گفت: کانال آبیاری رودبال در دهه هشتاد از سوی شرکت آب منطقه ای احداث و به بهره برداری رسید و در سال های گذشته نسبت به بهبود و توسعه کانال اقدام و همه ساله شرکت آب منطقه ای نسبت به لایروبی و مرمت و بازسازی و تعمیرات این کانال اقدام می کند.
وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال ،رونق اقتصادی، محرومیت زدایی،مهاجرت معکوس و تولید محصولات استراتژیک از مهمترین اهداف اصلی ساخت طرح کانال آبیاری رودبال است.
افضلی افزود: این طرح آبرسانی، اشتغال مسقیم بیش از ۵۰۰نفر را فراهم ساخته است.
افضلی تصریح کرد: بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال شرکت آب منطقه‌ای برای طراحی واحداث کانال ،سیفون، فلوم ها،سازه های آبی شامل چک ،دراپ و دریچه های فلزی ،شیرآلات و بند تنظیمی بتنی این طرح آبی هزینه کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط