یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 15:52

کد خبر 547776

دوشنبه 18 تیر 1403 - 18:53:37


افزایش شدید دما و مصرف برق در بوشهر


صدا و سیما/ مدیرعامل شرکت برق بوشهر با اشاره به شدت گرما در روز‌های اخیر در کشور و استان و افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق نسبت‌ به پارسال، گفت: از مردم تقاضا داریم برای پایداری برق در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.

غلامرضا حشمتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: در روز‌های اخیر شدت افزایش دما در سطح کشور و استان بسیار بالا رفته و شاهد افزایش ۵/۱ درجه‌ای دما نسبت‌به دوره بلندمدت بوده‌ایم.
وی از افزایش قابل توجه مصرف برق در کشور خبر داد و افزود: در روز‌های اخیر مصرف برق در سطح کشور به ۷۶ هزار مگاوات رسیده که برای سومین بار رکورد مصرف را نسبت‌به پارسال شکسته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان بوشهر ادامه داد: در این استان نیز افزایش دما و افزایش رطوبت باعث شدت گرفتن افزایش مصرف برق شده است و دیروز در اوج مصرف به ۲ هزار و ۳۳۱ مگاوات یعنی ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال رسید.
وی اضافه کرد: همچنین امروز ۲ درصد افزایش مصرف برق را نسبت‌به دیروز داشته‌ایم.
حشمتی با اشاره به این‌که ۷۰ درصد برق مصرفی در استان در بخش خانگی و لوازم سرمایشی است، گفت: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم در حوزه مدیریت مصرف در هفته‌های پیش‌رو که اوج شدت گرما و اوج مصرف برق است، صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط