یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 18:03

کد خبر 654180

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 15:50:11


جمع‌آوری ۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی برای مردم لبنان، غزه و یمن


ایرنا/  رئیس جمعیت هلال‌احمر از کمک ۴۰ میلیارد تومانی مردم نوع‌دوست ایران به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن خبر داد و افزود: بیش از ۷ هزار داوطلب امدادگر و درمانگر برای اعزام به لبنان و خدمت به مردم مظلوم و جنگ‌زده این کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

پیرحسین کولیوند روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم لبنان گفت: در ۱۰ روز گذشته ۴۰ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی مردم خیر و نوع‌دوست کشورمان به شماره حساب‌های جمعیت هلال‌احمر برای کمک به مردم غزه، یمن و لبنان واریز شده است.
کولیوند با اشاره به درخواست و ثبت نام نیروهای داوطلب امدادی و درمانی برای اعزام به مناطق جنگ‌زده لبنان و امدادرسانی به مردم مظلوم این کشور پس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی افزود: بیش از ۷ هزار داوطلب متخصص کادر درمانی و امدادی برای اعزام به مردم لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند.
تاکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله وحید خراسانی و آیت الله جوادی آملی برای اختصاص و استفاده بخشی از وجوهات شرعیه جهت کمک به مردم‌ مسلمان جنوب لبنان اجازه داده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون بیش از دو هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
همچنین یک منبع در وزارت خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان امروز اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی حومه فرودگاه بین المللی بیروت را بمباران کردند این حملات بزرگتر و قوی تر از حملاتی بود که هفته گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل پیشین حزب الله لبنان در آن شهید شد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط