شنبه 07 مهر 1403 - 11:00

کد خبر 550475

چهارشنبه 20 تیر 1403 - 16:53:43


گلکسی واچ اولترا معرفی شد؛ رقیب اپل واچ اولترا با مقاومت و روشنایی فوق‌العاده


زومیت/ سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ از نسل اول گلکسی واچ اولترا با مقاومت بسیار بالا، حسگرهای بهبودیافته و روشنایی ۳۰۰۰ نیت رونمایی کرد.
 
سامسونگ در رویداد تابستانی آنپکد امسال که در شهر پاریس برگزار شد، از گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد. ساعت هوشمند سامسونگ که شاید بتوان آن را درکنار گلکسی رینگ، متفاوت‌ترین محصول کره‌ای‌ها در این رویداد دانست، برای رقابت مستقیم با اپل واچ اولترا در نظر گرفته شده و شباهت نام و حتی بند و دکمه‌ی نارنجی‌رنگ آن با ساعت پریمیوم اپل بی‌دلیل نیست.

گلکسی واچ اولترا با طراحی جدید و منحصربه‌فرد «Cushion Design» عرضه شده که در آن صفحه‌نمایش دایره‌ای ۱٫۵ اینچی با پوشش محافظ کریستال سافایر، داخل قاب مربعی‌شکل از جنس تیتانیوم گرید قرار گرفته است. صفحه‌نمایش امولد این ساعت از وضوح ۴۸۰ × ۴۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۲۷ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد و به‌گفته‌ی سامسونگ، بیشینه‌ی روشنایی آن به ۳٬۰۰۰ نیت می‌رسد.
 
گلکسی واچ اولترا در ابعاد ۴۷٫۱ در ۴۷٫۱ در ۱۲٫۱ میلی‌متر و وزن ۶۰٫۵ گرم طراحی شده و به‌جز دکمه‌های متداول Back و Home، به دکمه‌ی جدید Quick Button مجهز شده است. دکمه‌ی کوئیک دسترسی سریع به فهرست ورک‌اوت‌ها، تنظیم شورت‌کات برای اپلیکیشن‌های دلخواه و آژیر اضطراری را فراهم می‌کند. ساعت پریمیوم سامسونگ همچنین از واچ‌فیس‌های اختصاصی برای شب بهره می‌برد که به‌منظور خوانش راحت‌تر ساعت و محتوای روی صفحه، به‌طور خودکار در تاریکی فعال می‌شود.

گلکسی واچ اولترا به‌جز دکمه‌های متداول Back و Home، به دکمه‌ی جدید Quick Button مجهز شده است که به‌کمک آن می‌توان به فهرست ورک‌اوت‌ها، شورت‌کات به اپلیکیشن‌های دلخواه و آژیر اضطراری دسترسی داشت. ساعت پریمیوم سامسونگ همچنین از واچ‌فیس‌های اختصاصی برای شب بهره می‌برد که به‌منظور خوانش راحت‌تر ساعت و محتوای روی صفحه، به‌طور خودکار در تاریکی فعال می‌شود.

گلکسی واچ اولترا به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP68 و MIL-STD-810H در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار و شرایط سخت مقاوم است و استاندارد 10ATM استفاده از ساعت را برای شنا تا عمق ۱۰۰ متری ممکن کرده است. همچنین، امکان استفاده از گلکسی واچ اولترا ۵۰۰ متر زیر سطح دریا تا ارتفاع ۹,۰۰۰ متری برای ردیابی ورزش‌های حرفه‌ای چون شنا در اقیانوس یا دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی در ارتفاعات فراهم است.

ساعت پریمیوم سامسونگ مانند گلکسی واچ ۷ از تراشه‌ی سه نانومتری اگزینوس W1000 مجهز‌به پردازنده مرکزی پنج هسته‌ای بهره می‌برد. فضای ذخیره‌سازی آن نیز ۳۲ گیگابایت همراه با ۲ گیگابایت رم اعلام شده است. واچ جدید سامسونگ از بلوتوث 5.3، LTE، وای‌فای ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز، NFC و GPS دوبانده (L1+L5) پشتیبانی می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط