جمعه 30 شهریور 1403 - 05:59

کد خبر 55995

یک‌شنبه 24 اردیبهشت 1402 - 15:01:00


رکورد تحسین‌برانگیز «پورشه ۹۱۱ GT3RS» در نوربرگ رینگ


پدال/ پورشه ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ نزدیک‌ترین خودروی جاده‌ای به مدل‌های مسابقه‌ای این خودروساز است. این محصول به‌تازگی توانست نوربرگ رینگ را در زمان قابل‌توجه ۶ دقیقه و ۵۴.۹۹ ثانیه طی کند.

محصول اسپرت و دوست‌داشتنی پورشه از قدرت کافی و آیرودینامیک سطح بالا برای ثبت رکوردهای قابل‌توجه در پیست‌ها سود می‌برد و حضورش در پیست نوربرگ رینگ به خوبی این موضوع را ثابت می‌کند. کریستین گبهارت راننده تست اسپرت اتو اخیراً پشت فرمان ۹۱۱ GT3RS جدید نشسته و توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۴.۹۹ ثانیه طی کند. این رکورد بهتر از زمان‌گیری قبلی ۶ دقیقه و ۵۹.۴۲ ثانیه با خودروی مجهز به کیت مانتی پرفورمنس بوده است. نیروبخش پورشه ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی است که ۵۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در واقع قدرت تولیدی این خودرو ۱۶ اسب بخار بیشتر از مدل GT3 بوده و یک گیربکس ۷ سرعته PDK نیز نیروی تولیدی را راهی چرخ های عقب می‌کند. مهندسان پورشه با استفاده از میل‌لنگ جدید، بهبود طراحی برخی قطعات و… توانسته‌اند چنین قدرت بیشتری را به دست آورند.

البته قوای محرکه خوب تنها بخشی از پرفورمنس را تشکیل می‌دهند چراکه RS از آیرودینامیک فعال و سیستم کاهش درگ سود می‌برد. برای اولین بار است که ژرمن‌ها چنین ویژگی‌ای را در خودرویی تولیدی بکار برده‌اند. سیستم آیرودینامیک جدید همچنین به این خودرو اجازه می‌دهد در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۴۰۹ کیلوگرم نیروی رو به پایین (داون فورس) تولید کند. این میزان داون فورس در سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت بیش از دو برابر شده و به ۸۶۰ کیلوگرم می‌رسد. بد نیست بدانید میزان داون فورس تولیدی ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ دو برابر نسل پیشین است. حتی سیستم تعلیق دوبل جناغی اکسل جلو نیز داون فورس را افزایش می‌دهد.

پورشه می‌گوید این مدل در زمان ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت دارد. ژرمن‌ها برای توقف ایمن خودرو نیز از ترمزهای ۶ و ۴ پیستونه در جلو و عقب استفاده کرده‌اند. وزن ۹۱۱ GT3RS فقط به ۱۴۹۰ کیلوگرم می‌رسد که دلیل آن استفاده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن برای درب‌ها، باله‌ای جلو، صندلی‌های مسابقه‌ای و دیگر قطعات است. البته که استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی هزینه‌بر بوده و خودروی موردبحث با قیمت ۲۴۴,۶۵۰ دلار عرضه می‌شود. هرچند سفارش آپشن های متنوع می‌تواند قیمت خودرو را سریعاً افزایش دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط