جمعه 27 مهر 1403 - 12:49

کد خبر 570103

شنبه 06 مرداد 1403 - 11:30:00


بیمارستان‌های کردستان مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های دیالیز


ایسنا/ مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های کردستان مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های دیالیز است.

انوش آریانژاد، مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مشارکت خیرین تحولی در ارائه خدمات دیالیز به بیماران ایجاد شده است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه در حال حاضر به تعداد ۶۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در ۱۰ بخش خدمات همو دیالیز ارائه می‌شود، عنوان کرد: تعداد ۱۶۳تخت فعال بوده که شاخص بیمار به تخت ۳.۸ است.

وی افزود: شاخص کشوری بیمار به تخت ۴ بوده که وضعیت استان‌ نسبت به کشور مطلوب‌تر است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۳ هزار جلسه همو دیالیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان برای بیماران نیازمند انجام شده است، همچنین ۳۸ دستگاه جدید همو دیالیز به ارزش ۱۱ میلیارد تومان خریداری و نصب شده است.

آریانژاد با تاکید بر اینکه تمامی بیماران نیازمند به دیالیز بدون هیچ گونه انتظار در صف پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته بخش‌های دیالیز در شهرهای سقز، مریوان، بانه، کامیاران و بیجار با مشارکت خیرین احداث و بهره‌داری رسیده است و در سال جاری بخش جدید دیالیز در شهرستان دیواندره با مشارکت خیرین در حال احداث است.

وی مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه دیالیز در سال گذشته را شامل احداث بخش جدید دیالیز بیمارستان توجید سنندج با مشارکت خیرین سلامت با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال و ارتقای شاخص بیمار به تخت ( بالاتر از میانگین کشور) عنوان کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط