چهارشنبه 11 مهر 1403 - 13:52

کد خبر 574770

سه‌شنبه 09 مرداد 1403 - 14:04:12


تیراندازی در نزدیکی محل مصاحبه نخست‌وزیر هائیتی با سی‌ان‌ان


فارس/ درگیری بعد از ظهر دوشنبه باند‌های تبهکار در نزدیکی محل مصاحبه نخست‌وزیر موقت هائیتی با سی ان ان با واکنش نیرو‌های امنیتی و محافظان او همراه شد.
 
شنیده شدن صدای تیر‌اندازی در طول مصاحبه گری کونیلی، نخست‌وزیر موقت هائیتی با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد.این مصاحبه در بیمارستان عمومی شهر پورتو پرنس (پایتخت هائیتی) صورت گرفت. تیراندازی در پایتخت هائیتی به دلیل فعالیت باند‌های تبهکار رخدادی عادی است و به همین دلیل، نخست‌وزیر بدون توجه به آن به مصاحبه خود ادامه داد.

به گزارش سی ان ان، این بیمارستان پیش از این توسط گروه‌های تبهکار تخریب شده بود. پس از پایان مصاحبه، صدای شلیک گلوله همچنان شنیده می‌شد و مقامات رسمی و خبرنگاران توسط تیم‌های حفاظتی به محل اسکان خود انتقال یافتند.به گفته پلیس هائیتی تیراندازی‌های آخر، آتش پوششی توسط نیروهای حفاظتی بودند و به منظور تأمین امنیت مقامات در زمان خروج آن‌ها از مصاحبه شلیک شدند.
 
با اعلام پلیس هائیتی در این تیراندازی کسی آسیب ندیده است. بیمارستان عمومی شهر پورتو پرنس در ماه‌های گذشته به تسلط باند‌های تبهکار درآمده بود و پلیس کشور طی درگیری‌های مسلحانه ماه گذشته توانست کنترل بیمارستان را بدست گیرد.

هائیتی به دلیل فعالیت باند‌های تبهکار با بحران شدید امنیتی مواجه شده است. به گزارش سی ان ان، 80 درصد پایتخت هائیتی در کنترل باند‌های تبهکار است. آریل هنری، نخست‌وزیر سابق کشور به دلیل مشکلات مربوط به تبهکاران در هائیتی سال گذشته از سمت خود استعفا کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط