جمعه 30 شهریور 1403 - 16:06

کد خبر 57519

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 17:30:26


معرفی نسخه ای متفاوت از تویوتا یاریس کراس


آخرین خودرو/نسخه ای جدید از تویوتا یاریس کراس در اندونزی معرفی شده که با آنچه در نسخه اروپایی این خودرو دیده بودیم کاملا متفاوت است.
با یک نگاه به تویوتا یاریس کراس نسخه بازار اندونزی، ظاهر هایلندر در ذهن شما تداعی می شود. انگار این خودرو همان هایلندر است که در تمام ابعاد کوچک شده است. ظاهر این خودرو با نسخه ای که در اروپا دیده ایم متفاوت است اما همچنان در رده کراس اوور های کوچک سگمنت B قرار می گیرد و با پیشرانه های بنزینی و هیبرید قابل سفارش است. تویوتا یاریس کراس در بازار های اروپا، استرالیا و ژاپن به فروش می رسد.
طراحی تویوتا یاریس کراس نسخه اندونزی
تویوتا یاریس کراس در سبد محصولات تویوتا در اندونزی بین مدل های رِیز (Raize) و کرولا کراس قرار می گیرد. در جلو چراغ های کشیده و جلوپنجره بزرگ باعث شده تا ظاهر این خودرو کاملا شبیه به هایلندر شده باشد و برجستگی های گلگیر، خطوط کناری و طراحی شیشه جلو شما را یاد راو4 می اندازد. کمپانی تویوتا ادعا می کند که یاریس کراس در کلاس خودش یکی از پیشترین فضاهای داخلی را به مشتری می دهد و از برخی جنبه ها با خودروهایی در رده های بالاتر ابعادی قابل مقایسه است. همچنین در نسخه هیبرید باتری ها در زیر صندلی های عقب قرار دارند تا فضای بار بی تغییر بماند و این کراس اوور کوچک بیشترین فضای صندوق عقب را در کلاس خودش داشته باشد.

کابین تویوتا یاریس کراس نسخه اندونزی
طراحی کابین تا حد زیادی ساده بنظر می رسد اما در عین حال مدرن است. یک صفحه نمایش 10.1 اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را نمایش می دهد و صفحه نمایش 7 اینچی دیگی در پشت فرمان نقش جلوآمپر یا کلاستر دیجیتال را بازی می کند. در این کراس اوور کوچک امکانات جذابی مثل نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس گوشی همراه، سانروف پانورامیک، در صندوق عقب برقی و سیستم ایمنی و کمکی رانننده تویوتا را داریم که برای یک خودرو اقتصادی در این کلاس امکانات خوبی هستند.

ابعاد و مشخصات فنی تویوتا یاریس کراس نسخه اندونزی
یاریس کراس نسخه اندونزی بر اساس پلتفرم DNGA ساخته شده و 4,310 میلیمتر طول، 1,770 میلیمتر عرض، 1,615 میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری 2,620 میلیمتری دارد. این ابعاد بیانگر این است که فاصله محوری نسخه اندونزی 130 میلیمتر بیشتر از نسخه اروپا است که بر اساس پلتفرم TNGA ساخته شده بود. 

این خودروی کراس کامپکت در دو نسخه هیبرید و بزینی به بازار می آید. در نسخه بنزینی پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با VVT-i دوگانه را داریم که نهایت قدرت 105 اسب بخار و نهایت گشتاور 138 نیوتن متر را تولید می کند. این نسخه با جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا CVT قابل سفارش است که در هر دو نسخه قدرت از طریق جعبه دنده به محور جلو می رسد. در نسخه هیبرید پیشرانه 1.5 لیتر بنزینی در کنار موتور برقی تولید قدرت را انحام می دهند که نهایت قدرت ترکیبی به 110 اسب بخار می رسد که این میزان قدرت از نسخه بازار اروپا اندکی کمتر است. 

تولید یاریس کراس نسخه اندونزی به زودی آغاز می شود و قیمت این کراس اوور کوچک هم در زمانی نزدیک به تازیخ تولید اعلام خواهد شد اما انتظار می رود این خودرو از نسخه اروپایی قیمت پایین تری داشته باشد.

نویسنده : محمدرضا پاداش


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط